شناسهٔ خبر: 63364 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری همدان خبر داد:

اصلاح ۷۳ تقاطع و پیچ خطرناک جاده‌ای در استان

جاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۳ پیچ و تقاطع‌ خطرناک و پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان همدان رفع و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی‌خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت: در سطح جاده‌های استان اقدامات بسیار موثری در خصوص ایمن‌سازی راه‌ها به منظور ایجاد بستر مناسب، تردد و کاهش تلفات و حوادث جاده‌‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰۶ نقطه پرتصادف در سطح جاده‌های استان افزود: پس از شناسایی این نقاط، رفع و اصلاح آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

پرورشی ادامه داد: تاکنون ۷۰ نقطه پر حادثه‌ آشکارسازی و نسبت به تأمین حداقل الزامات ایمنی اقدامات لازم انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان یادآور شد: این اداره کل علاوه بر نقاط پرتصادف، به منظور رفع حادثه‌خیزی و کاهش حوادث جادهای در ۵ نقطه دیگر، در حال احداث زیرگذر در تقاطع شعبان، محورنهاوند-بروجرد، تقاطع کفراش، محور نهاوند-کرمانشاه، تقاطع سرخ‌آباد، محور همدان-ملایر، تقاطع بادخوره، محور اسدآباد-کرمانشاه و تعریض پل سه دهانه روستای شاهزید از توابع شهرستان تویسرکان است.

پرورشی‌خرم ابراز داشت: در این زمینه همچنین ۷۶ دوربرگردان، پاركينگ و سرعتكاه در جاده‌های استان احداث شده است. از دیگر اقدامات می‌توان به احداث و تعريض پل به تعداد ۱۱۹ دستگاه در جاده‌های استان اشاره کرد.

این مدیر استانی گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات اصلاح شيب شيرواني به طول ۹۰ کیلومتر، ترانشه‌برداری به طول ۱۰۵ کیلومتر و ریزش‌برداری به طول ۶۴ کیلومتر انجام شده است./