شناسهٔ خبر: 63402 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

بهره‌برداری از ۲۷ سامانه ثبت تخلفات با قابلیت ثبت پلاک در استان اردبیل/ افزایش ۹ درصدی ورود و خروج به استان

دوربین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌های اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۸۴ میلیون و ۴۹۳ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط دستگاه‌های ترددشمار به ثبت رسیده که این آمار بیانگر افزایش تردد از جاده‌های استان اردبیل است، اظهار داشت: میزان تردد توسط ۶۴ سامانه ترددشماری برخط به ثبت رسیده است. محور اردبیل به آستارا با چهار میلیون و ۴۶۷ هزار تردد بیشترین و محور اردبیل به سرعین محدوده ارجستان با ۱۵۹ هزار تردد کمترین تردد را داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت متوسط در این مدت را ۷۰ کیلومتر بر ساعت دانست و بیان کرد: بیشترین تخلف از سرعت غیرمجاز در مقطع سه راهی صحرا تا سه راهی سربند در محور اردبیل، سه راهی مشکین‌شهر به پارس‌آباد به ثبت رسیده که امیدواریم رانندگان و ترددکنندگان از جاده‌ها با رعایت بیش از پیش قوانین در راستای افزایش ایمنی با امنیت و آرامش در جاده‌ها تردد کنند.

رحمتی از افزایش ۱۴ درصدی میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با مدت مشابه ۹ ماه گذشته خبر داد و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۲۶ هزار تخلف سرعت غیرمجاز شناسایی و ۲۴ هزار تخلف برای اعمال قانـون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با قابلیت ثبت پلاک خودروها در حال بهره‌برداری است و مکان یابی ۲۴ مورد دیگر نیز برای نصب در محورهای اردبیل به پارس‌آباد و اردبیل به سـرچم  انجام شده است، تصریح کرد: در ۹ ماه اول امسال پنج میلیون و ۲۸۶ هزار تردد از استان خارج و پنج میلیون ۳۳۲ هزار تردد وارد استان شده که در مجموع شاهد افزایش ۹ درصدی میزان ورود و خروج به استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰ درصد وسایط نقلیه عبـوری از محورهای استان را وسایط نقلیه سنگین تشکیل می‌دهند که توسط سامانه توزین حین حرکت بیش از ۳۴ هزار تخلف اضافه تناژ شناسایی و از این میـزان ۱۵ هزار تخلف به پلیس راه کشور ارسال شده است.