شناسهٔ خبر: 63407 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

رونمایی از کتاب مدیریت هوشمند زمین شهری بر پایه زیرساخت داده مکانی SDI

رونمایی وزیر راه و شهرسازی با حضور در غرفه سازمان ملی زمین و مسکن از کتاب مدیریت هوشمند زمین شهری بر پایه زیرساخت داده مکانی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز همزمان با افتتاح نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد، از کتاب مدیریت هوشمند زمین شهری بر پایه زیرساخت داده مکانی SDI رونمایی شد.

بر اساس اعلام سازمان ملی زمین و مسکن، کتاب فوق که تالیف مازیار ملک آرایی است و سازمان ملی زمین و مسکن آن را منتشر کرده است در حوزه هوشمندسازی و مدیریت خبره شهری با استفاده از فناوری SDI است.

این فناوری از موازی‌کاری توزیع نقشه جلوگیری می‌کند. همچنین مانیتورینگ هوشمند برای اراضی ملی، کاهش هزینه‌های تولید نقشه و کاداستر از ویژگی‌های این کتاب است.

به گفته ملک آرایی با استفاده از اطلاعات این کتاب و سیستم SDI اراضی از طریق بانک زمین دارای شناسنامه هوشمند می‌شوند و به این طریق در سیستم ثبت شده و از تخلفات این حوزه احتمال انجام دارد جلوگیری می شود. گفتنی است در مراسم رونمایی از این کتاب علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن حضور یافت.

نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی از امروز به مدت سه روز تا ۲۵ دی ماه در مصلی تهران دایر است.