شناسهٔ خبر: 63439 - سرویس هوایی

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

آماده باش اکیپ‌های برف‌روبی در فرودگاه امام خمینی (ره)/ تدارک و برنامه‌ریزی بهتر برای عملیات زمستانی نسبت به سال پیش

علی رستمی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از تدارک بیشتر برای عملیات زمستانی در این مجموعه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون مدیریت مجموعه و اکیپ‌های برف‌روبی آماده باش بوده و در فرودگاه حضور دارند.

علی رستمی، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آمادگی کامل این مجموعه برای مقابله با بحران احتمالی برف خبر داد و گفت: اکنون مدیریت و اکیپ برف‌روبی به صورت آماده باش در فرودگاه حضور دارند و منتظر بارش نزولات آسمانی هستیم. به محض اینکه بارش تبدیل به برف شود و بر روی زمین بنشیند، اکیپ‌های برف‌روبی وارد عمل می‌شوند.

رستمی با اشاره به افزایش تعداد تجهیزات برف‌روبی فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به سال گذشته ادامه داد: امسال فرودگاه به چند بخش تقسیم شده و هر بخش تجهیزات و اکیپ‌های جداگانه‌ای را به خود اختصاص داده است. بنابراین در صورت نشستن برف روی زمین، اکیپ‌های برف‌روب همزمان با هم در بخش‌های مختلف وارد عملیات برف‌روبی می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته تجهیزات کمتری در اختیار داشتیم و فرودگاه تقسیم‌بندی شده نبود. بر اساس تجربه‌ای که از سال گذشته داریم، امسال تدارک بیشتری برای برف‌روبی دیده شده است.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی همچنین به بارش‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: بارش‌های امسال در فرودگاه امام خمینی (ره) بیشتر باران بود و وقتی به برف تبدیل شد، روی زمین ننشست؛ اما در فرودگاه در یک مقطع ۵ ساعته با کاهش دید روبرو شدیم.

وی ادامه داد: در آن مقطع با برنامه‌ریزی، برخی پروازها با تاخیر از مبدا به سمت فرودگاه حرکت کردند و مسافران حاضر در فرودگاه نیز از طریق ایرلاین‌ها به هتل فرودگاه منتقل شدند.