شناسهٔ خبر: 63477 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد:

اتمام مسکن های مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تا سال ۹۸/ اقدامات ویژه در پروژه مسکن مهر منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب

مصاحبه نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام‌ آخرین وضعیت مسکن های مهر بالای ۲۵ هزار نفر، گفت: به دنبال این هستیم که پروژه‌های مسکن مهری که بحث و مشکل حقوقی ندارند را تا پایان سال آینده به اتمام رسانده و تحویل مردم عزیز کشورمان دهیم.

علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه ساختمان، مسکن و بازآفرینی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت تکمیل مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تحت مسئولیت این سازمان اظهار کرد:‌ در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر که در حوزه عملکردی سازمان ملی زمین و مسکن است بعد از ابلاغ مقام عالی وزارت با سرعت بخشی به کارها پیگیری‌ها به صورت ویژه در حال انجام است.

وی از تشکیل جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان کمیته امداد در رابطه با تعیین تکلیف واحدهای باقی مانده مسکن مهر خبر داد و افزود: جلسات مشترک وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن با کمیته امداد امام خمینی (ره) در نهایت به تفاهم نامه ای منجر شد که در آن تفاهم نامه سرعت بخشیدن به پروژه های مسکن مهر مورد تاکید قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دیگر اقدامات در اینباره را تشکیل جلسات متعدد با استانداران و معاونان عمرانی استانداران عنوان کرد و گفت: به دنبال تسریع و کمک های همه جانبه مسئولان استانی و ملی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه آخرین وضعیت مسکن مهر سرپل ذهاب را نیز تشریح کرد و توضیح داد: پروژه مسکن مهر در آن منطقه زلزله زده به صورت ویژه در حال پیگیری است. مقاوم سازی واحدهای مسکن مهر این منطقه تمام شده و در حال حاضر بحث نازک‌کاری آنها به صورت ویژه در حال انجام است تا تکمیل این پروژه‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

نبیان تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که پروژه‌های مسکن مهری که بحث و مشکل حقوقی ندارند را تا پایان سال آینده به اتمام رسانده و تحویل مردم عزیز کشورمان دهیم.

علی نبیان در پاسخ به سوالی درخصوص سنددار کردن زمین‌ها در مناطق حاشیه‌نشین درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: درخصوص بحث زمین هم کار با سرعت و به صورت ویژه در حال انجام است. به واسطه بحث اقدام ملی در این زمینه که در دستور کار دولت قرار دارد و به عنوان اولویت توسط رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت آقای مهندس اسلامی بیان شد، در خصوص طرح بازآفرینی شهری نیز تفاهم‌نامه‌ای را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رساندیم.  

وی افزود: در این تفاهمنامه که به استان‌ها ابلاغ شد تاکید شد تا زمین‌های مهم در طرح بازآفرینی را معرفی کنند. همچنین مقرر است بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیده، زمین‌های مورد نیاز جهت ساخت و ساز واحدهای مسکونی براساس دستورالعمل ابلاغ شده در اختیار بنیاد گذاشته شود.

نبیان تصریح کرد: اقدامات در اینباره در تمامی استان ها در حال انجام و رصد است تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.