شناسهٔ خبر: 63518 - سرویس استان‌ها

سایت قایقرانی شهدای سانچی راه‌اندازی شد

افتتاح سایت قایقرانی شهدای دریانورد سانچی، به مناسبت سالگرد حادثه کشتی نفتکش سانچی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این مراسم علاوه بر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اعضای شورای معاونان، مسئولان کمیته ورزش و جمعی از قایقرانان، ورزشکاران و پرسنل واحدهای دریایی این اداره کل حضور داشتند.

اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سخنانی با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت‌های ورزشی برای سلامتی روحی و جسمی کارکنان حوزه دریایی و بندری استان گفت: امیدوارم راه‌اندازی این سایت قایقرانی بتواند نقش موثری در ایجاد انگیزه برای ورزشکاران مجموعه بنادر و دریانوردی داشته باشد.

اسماعیل مکی‌زاده، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و رییس هیات قایقرانی این اداره کل نیز گفت: سایت قایقرانی شهدای دریانورد سانچی دارای ۱۰۶ فروند قایق است که در ضلع شرقی حوضچه خدمات بندر شهید رجایی واقع شده است.

وی ضمن اشاره به توسعه زیرساختی و تجهیزاتی این سایت قایقرانی طی سالیان اخیر اضافه کرد: ۷۵ فروند قایق تورینگ یک نفره، یازده فروند قایق تورینگ دو نفره، ۲۰ فروند کایاک و ۲۰ پارو، از جمله امکانات این سایت قایقرانی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مکی‌زاده از برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور خرید قایق‌های جدید به ویژه کایاک برای این مرکز ورزشی نیز خبر داد و گفت: آمادگی داریم که در زمینه ورزش‌های دریایی به ویژه قایقرانی استان هرمزگان تحول ایجاد کنیم و بتوانیم در ترکیب تیم ملی هم نمایندگانی از استان داشته باشیم./