شناسهٔ خبر: 63534 - سرویس بنادر و دریانوردی

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت تقویت حمل و نقل دریایی/ رونق صادرات غیرنفتی با کمک سازمان بنادر

منوچهر جمالی نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و توسعه حمل و نقل دریایی از آنجا که ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریایی صورت می‌گیرد، ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر جمالی درباره توسعه حمل و نقل دریایی، گفت: اکثر فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی  راضی هستند و معتقدند این بخش همراهی‌های لازم را دارد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند استراتژی هستیم که طی آن بتوان در شرایط تحریم توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی را حفظ کرد.  

جمالی اظهار کرد: با افزایش قیمت ارز، صادرات غیر نفتی رونق گرفته است از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی می تواند شرایطی را فراهم کند که صادرکنندگان با سهولت نسبت به صادرات کالا اقدام کنند.  

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد و این سهم نشان می‌دهد که توسعه و تقویت بنادر کشور اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با جدیت توسعه گردشگری دریایی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی اخیرا مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی توضیح داد: از آنجا که گردشگری دریایی اهمیت قابل توجهی دارد سازمان بنادر بایستی این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد. خوشبختانه چنین نگاهی هم در سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد.