شناسهٔ خبر: 63579 - سرویس استان‌ها

با حضور محمد اسلامی انجام شد

آغاز بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۸  پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌ای در بندرامام خمینی(ره)

محمد اسلامی ۸ پروژه بزرگ سرمایه‌ای و سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با ارزشی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) هشت پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌ای به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان را که با هدف توسعه روساخت‌های بندری متناسب با نیاز مشتریان احداث شده و یا می‌شود، کلنگ‌زنی و افتتاح کرد.

احداث  مجتمع خدمات رفاهی و اداری، پروژه تعمیرات  اساسی جاده دسترسی مجتمع بندری امام خمینی(ره)، احداث کارخانه بایو اتانول و احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی سویا پروژه‌هایی بودند که با حضور اسلامی کلنگ خوردند و توسط بخش خصوصی احداث خواهند شد. ارزش این پروژه ها ۶۴۱ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

وی در این سفر همچنین پروژه‌های انبارهای چند منظوره نگهداری کالا و مخازن نفتی به ارزش ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را افتتاح کرد. گفتنی است این پروژه ها مجموعا برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کنند و نقش مهمی در استقرار نظام لجستیک در کشور خواهند داشت.

اسلامی در ادامه از کارخانه خوراک دام و طیور شرکت مشاهیر سیویل سازه، کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس، پروژه احداث‌ سیلوی غلات  ۱۵۰ هزار تنی، پایانه ریلی شرکت پارسیان ریل شرق، پروژه تعمیرات اساسی اسکله های ۲۷ الی ۳۴ و پروژه لایروبی خورموسی بازدید کرد.

گفتنی است در این بازدید محمد راستاد، معاون وزیر و رییس سازمان بنادر و دریانوردی، خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و جمعی از مدیران و مسئولان ستادی و استانی وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.