شناسهٔ خبر: 63595 - سرویس هوایی

چهار پرواز فرودگاه اهواز به دلیل گرد و غبار لغو شد/تاخیر در شماری از پروازها

گرد و غبار مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان گفت: چهار پرواز ورودی و خروجی روز پنجشنبه فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رضا رضایی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا از لغو چهار پرواز ورودی و خروجی روز پنجشنبه فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل بروز پدیده گرد و غبار خبر داد و افزود: پروازهای شرکت‌های هواپیمائی آتا و ایران ایر با شماره های ۵۶۸۴ و ۳۴۶۲ در ساعت های ۱۶:۱۰ و ۱۸:۴۰ دقیقه به ترتیب به مقصدهای تهران و اصفهان لغو شدند. 

وی اضافه کرد: پرواز شرکت آتا به شماره ۵۶۸۳ از فرودگاه تهران در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه و ایران ایر به شماره ۳۳۹۸ در ساعت ۱۸:۰۵ دقیقه از فرودگاه شیراز به مقصد اهواز نیز باطل شدند. 

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان گفت: پرواز شرکت هواپیمایی کارون با شماره ۲۶۰۵ از فرودگاه اهواز به مقصد تهران با تاخیر در ساعت ۲۰ امشب انجام می شود و براساس اطلاعات پرواز فرودگاه یکی دیگر از پروازهای این ایرلاین در همین مسیر هوایی با شماره ۲۶۲۱ از ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه به ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه تاخیر پیدا کرد. 

وی با اشاره به تاخیر دیگر پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز افزود: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار از عصر امروز پرواز شرکت های هواپیمایی کاسپین، ایران ایر، آتا و آسمان به ترتیب با شماره‌های ۰۱۹، ۴۱۸، ۵۶۲۸ و ۸۳۳ به مقصد تهران با تاخیر انجام می شوند. 

برابر اعلام سازمان هواشناسی استان خوزستان، میزان گرد و غبار در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه در اهواز به سه هزار و ۳۰۴ میکروگرم بر مترمکعب (۲۲ برابر حدمجاز) رسید. 

مسئولان فرودگاه اهواز از مسافران خواستند پیش از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز به شماره تلفن ۱۹۹ تماس بگیرند و از هرگونه نوسان زمانی ایجاد شده اطلاع پیدا کنند. 

تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی از اهواز و برعکس هستند.