شناسهٔ خبر: 63623 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

پيشرفت ۹۰ درصدی ساخت ترمينال جديد فرودگاه گرگان

رامین آذری مديرکل فرودگاه‌های استان گلستان از پيشرفت ۹۰ درصدی ساخت ترمينال جديد و نيز رشد ۹۳ درصدی احداث ساختمان پاويون فرودگاه گرگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه با زیربنای ۹۵۰۰ مترمربع از سال ۹۳ شروع شده و به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است. تاكنون برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تكمیل آن به حدود ۸۰  میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی با تکمیل و بهره برداری از ترمینال جدید، ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه گرگان به ۵ میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیركل فرودگاه های استان گلستان همچنین گفت: احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان تاكنون ۹۳ درصد پیشرفت داشته و تا بهار آینده آماده بهره برداری خواهد بود. تاكنون برای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینكه پروژه نصب سامانه DVOR فرودگاه تکمیل و بهره برداری از آن شروع شده، افزود: در سال های گذشته، طول باند فرودگاه گرگان ۳۰۰ متر افزایش یافت كه استفاده از این ظرفیت به دلیل وجود VOR در راستای باند قابل بهره برداری نبود که با بهره برداری از سامانه کمک ناوبری DVOR و جمع آوری ساختمان قدیم VOR، این محدودیت برطرف شده که چندی پیش این پروژه با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسمی رسید.