شناسهٔ خبر: 63628 - سرویس استان‌ها

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن استان خبر داد:

رفع تصرف ۳۶۱ هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: امسال ۳۶۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ،سرهنگ بهروز مهری اظهار داشت: در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری ۴۷ فقره پرونده با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۳۶۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده ۳۵۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برآورد شده است اضافه کرد: ۱۹ مورد از پرونده به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۳۷ هزار متر مربع و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به نتیجه رسیده است.

وی افزود: ۲۸ فقره پرونده نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان ۳۲۴ هزار و ۶۴۹ متر مربع به ارزش ۲۵۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان اظهار داشت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

مهری گفت: تحقق حقوق شهروندی از اجمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می دهد.

یگان حفاظت زمین و مسکن زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی فعالیت می کند و از تابستان سال ۹۵ برای تسهیل در کار حفاظت از اراضی ملی و اجرای احکام رفع تصرف، تشکیل شده است.
مساحت زمین های ملی محدوده و حریم شهرهای کردستان که توسط راه و شهرسازی حفاظت می شود ۴۰ هزار هکتار با ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون برای حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن سند ثبتی صادر شده است.