شناسهٔ خبر: 63699 - سرویس ریلی

مدیرکل راه آهن یزد:

تونل و واریانت ریگ ـ زرین در دهه فجر افتتاح می‌شود

سید مصطفی داوودی عملیات اجرایی تونل و واریانت ریگ ـ زرین در محور اردکان ـ چادرملو به پایان رسید و آماده بهره برداری در ایام دهه فجر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد با بیان اینکه عملیات اجرایی تونل و واریانت ریگ ـ زرین در محور اردکان ـ چادرملو به پایان رسید و آماده بهره برداری در ایام دهه فجر است. گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی و سرعت سیر قطارهای باری و کاهش مصرف سوخت دیزل ها، عملیات اجرایی تونل و واریانت ریگ ـ زرین ( خط اول ۱۰۰ درصد و خط دوم ۷۰ درصد) با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال در محور اردکان ـ چادرملو تکمیل شده و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و واریانت (ریگ- زرین) به طول ۱۴ کیلومتر ، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵ در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافته که نقش بالایی در کاهش مصرف سوخت و افزایش سرعت سیر قطار های باری خواهد داشت.

گفتنی است محور اردکان ـ چادرملو با طول ۲۰۰ کیلومتر، یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است و روزانه حدود ۳۰۰ واگن از این محور به وزن ۲۲ هزار تن مواد معدنی وکنستانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود و با توجه به ترافیک سنگین، احداث تونل و واریانت جهت کاهش شیب و فراز محور مذکور، در دستور کار راه آهن قرار گرفت.