شناسهٔ خبر: 63728 - سرویس جاده‌ای

در نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی عنوان شد

ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای؛ اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸

ساختمان سازمان راهداری مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر گفت: ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸ قرار دارد و دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی به استان ‌ها ابلاغ می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جايی مسافران نوروزی در سال ۹۸ با حضور جمعی از مديران، معاونين و كارشناسان حوزه حمل‌و‌نقل و راهداری برگزار شد.

محسن حاجی اسماعیلی مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با تأكید بر لزوم همگرایی در حوزه اجرایی و عملیاتی طرح نوروزی در سال ۹۸، افزود: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه دارد و با هم‌ فكری و مشاركت و هماهنگی با همه دفاتر ستادی و سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه جابه‌جایی مسافران نوروزی، شیوه‌نامه نوروزی تهیه و به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور ابلاغ می‌گردد.

حاجی اسماعیلی خاطرنشان كرد :ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸ قرار دارد و دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل كالاهای خطرناك، انسداد مسیرهای پرخطر، فعالیت شبانه‌روزی مراكز معاینه فنی، تعطیلی كارگاه‌های جاده‌ای و ... از جمله مواردی است كه به استان ‌ها ابلاغ می‌گردد.

براساس این گزارش، فرهاد صالحیان مدیركل دفتر ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی سخنانی به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی سفرهای جاده‌ای اشاره كرد و افزود:طرح ساماندهی ساعت كار رانندگان ناوگان عمومی اتوبوس، ثبت تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز وسایل‌نقلیه، نظارت بر عملكرد مدیران فنی، نصب دستگاه‌های FMS در اتوبوس‌ها و كنترل فنی وسایل‌نقلیه، شناسایی محورهای پرحادثه از جمله اقداماتی است كه از طریق هماهنگی با پلیس راه و گشت‌های نظارتی در مرحله اجرا می‌باشد.

در ادامه این نشست نمایندگان سایر دفاتر این سازمان‌ ضمن ارایه نقطه‌نظرهای كاربردی در زمینه طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی مطالبی درخصوص اطلاع رسانی و اطلاع‌یابی از طریق سامانه ۱۴۱، سامانه‌های ارتباطی پیامكی با رانندگان و مسافران، ارتقای عملكرد و كارایی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و رضایت‌مندی مسافران و خدمات‌گیرندگان، به حاضران در جلسه ارایه كردند.