شناسهٔ خبر: 63739 - سرویس وزارتی

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

جزئیات برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی با روسای تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کشور/تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تعامل و مشارکت حداکثری تشکل‌های صنفی است

جلسه نخستین نشست هم‌اندیشی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با روسای تشکل‌های صنفی حمل‌ونقلی کشور در راستای تعامل و توسعه روابط فی‌مابین در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نشست هم‌اندیشی و گفتگو با تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کشور به میزبانی شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با دعوت از ۲۳ تن از روسای تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل کشور و با حضور مدیران کل این معاونت در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به روسای انجمن‌ها و تشکل‌های حمل‌ونقلی حاضر در جلسه، این تشکل‌ها را منشأ خیر و وقوع اتفاقات بزرگ در صنعت حمل‌ونقل کشور خواند و نسبت به انجام صادقانه وظایف قانونی خویش به‌علاوه ارائه خدمات شایسته به تشکل‌های حمل‌ونقلی ابراز امیدواری کرد.

آدم نژاد خاطرنشان کرد: معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی وظیفه خویش می‌داند تمام موارد مورد نظر صنف حمل‌ونقل را بر اساس وظایف قانونی و رعایت مسئولیت اجتماعی خویش پیگیری کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر پیگیری دو نکته مورد نظر مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد و گفت: ایشان معتقد است باید از تعدد بخش‌نامه‌های غیرضروری کاسته شود و موضوعات تأثیرگذار بر بخش خصوصی و حوزه حمل‌ونقل با نگاه همکاری و هم‌افزایی از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه موردتوجه باشد و مشارکت حداکثری تشکل‌های صنفی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی مباحث مربوط به تحریم‌های ظالمانه علیه نظام، ملت شریف ایران و مشکلات اقتصادی را مباحثی مفصل با قابلیت تحلیل و پردازش داده‌های اطلاعاتی اقتصاد دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش بسیار مهم حمل‌ونقل در اقتصاد، اشتغال و گردش مالی سالانه کشور بیان داشت: حمل‌ونقل در رشد و توسعه اقتصادی و داشتن نقش اساسی در فرآیند لجستیکی و توزیع کالا و مسافر، همواره در برنامه‌های کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بر روی افزایش سهم حمل‌ونقل در رشد اقتصادی کشور هدف‌گذاری شود، انتظار می‌رود در برنامه‌های آتی، قوانین و بودجه‌های سنواتی نیز نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل صورت گیرد. از طرف دیگر با نگاهی به نقش مثبت و قابل‌توجه حمل‌ونقل در رشد اقتصادي می‌توان پی برد كه بخش خصوصی دوشادوش وزارت راه و شهرسازي و با همكاري يكديگر باعث خلق اين وضعيت شده‌اند و این موضوع بیانگر آن است که باید وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی مرتبط، بیش‌ازپیش همدلی و اتحاد داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه جلسه ضمن استماع و توجه به مشکلات و دغدغه‌های روسای تشکل‌های حمل‌ونقل تأکید کرد: معاونت حمل‌ونقل در جهت پیاده‌سازی حداکثری نقطه نظرات مطرح‌شده در این جلسه، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

در پایان شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از حضور تمامی حاضران در جلسه این نوید را داد که جلسات هم‌اندیشی بعدی با حضور مسئولانی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه حمل‌‌ونقل، لجستیک و ترانزیت باهدف برقراری ارتباط نزدیک و استماع گزارش‌های هر یک از تشکل‌های حمل‌ونقل از سوی دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزار خواهد شد.