شناسهٔ خبر: 63750 - سرویس ریلی

سردار شرفی:

مانند دو چشم خود از صنعت ریلی مراقبت کنیم

شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر این که «باید مانند دو چشم خود از صنعت ریلی مراقبت کنیم» گفت: سرقت یک پیچ در حوزه ریلی تبدیل به فاجعه‌ای عظیم می‌شود که شاید از نظر جانی جبران‌ناپذیر باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم افتتاح اولین درزین پلیس راه‌آهن تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: امنیت بستری برای رشد و تعالی انسان است و همه چیز با امنیت شیرین خواهد شد. 

وی افزود: راه‌آهن به عنوان سنبل توسعه کشور یکی از مولفه‌های مهم است و امروز خوشحالیم که این صنعت در اختیار انسان‌های فرهیخته قرار دارد و در شرایطی که کشور با مشکل مواجه است به خوبی اداره می‌شود. 

سردار شرفی با بیان این که «پلیس در کنار راه‌آهن با هم‌افزایی و درک درست از نقش‌ها رسالت خود را به درستی انجام می‌دهند و این بسیار خوشحال کننده است» گفت: بحث تجهیزات و فناوری موردی مهم است که اکنون شاهدیم پلیس مجهز به برخی تجهیزات می‌شود و در این زمینه از همت دوستان در صنعت ریلی سپاسگزار هستم. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری از جرم در ۹ ماه ابتدای امسال در مقایسه با سال قبل بیان داشت: طی این مدت در کشف سرقت‌ها ۶۵ درصد، دستگیری سارقین ۱۰۹ درصد، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه  ۳۷۰ درصد، کشف مواد مخدر و کالای قاچاق ۱۰۰ درصد، تشکیل پرونده ۱۴ درصد و نفرات دستگیر شده ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.

وی وقوع جرم در حوزه حمل‌ونقل ریلی را  متفاوت از سایر عرصه‌ها دانست و تصریح کرد: سرقت یک پیچ در حوزه ریلی تبدیل به فاجعه‌ای عظیم می‌شود که شاید از نظر جانی جبران‌ناپذیر باشد. 

سردار شرفی در پایان بیان کرد: ما باید مانند دو چشم خود از صنعت ریلی مراقبت کنیم زیرا ایمنی و امنیت در کنار یکدیگر ارزشمند هستند و همچنین اگر آگاهی‌های عمومی افراد جامعه بالا رود افزایش امنیت نیز به وجود خواهد آمد؛ لذا درزین پلیس وسیله‌ای است که برای افزایش راندمان پلیس در پیشگیری از جرائم امری مهم بشمار می‌رود.