شناسهٔ خبر: 63796 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد

افتتاح آزادراه همت-کرج در تابستان ۹۸

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی آزادراه همت کرج خبر داد و گفت: این آزادراه در تابستان سال ۹۸ آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ آزادراهی همت-کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند پروژه آزادراهی برای رفع مشکل تردد در استان البرز و تهران در حال اجرا است و یکی از این آزادراه‌های ارتباطی بین پایتخت و استان البرز آزادراه همت-کرج است که مشکلات ترافیکی گلوگاه غرب کشور را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: آزادراه همت -کرج با پیشرفت ۸۶ درصدی در تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسد و ما شاهد ارتباط جدیدی بین کرج و تهران خواهیم بود.

خادمی با بیان اینکه به اینکه بعد از پروژه کنارگذر شمالی کرج نیز در برنامه تسهیل ترافیک عبوری دو استان قرار دارد، گفت: مدیریت اجرایی این پروژه بر عهده شهرداری کرج و پیشرفت فیزیکی آن به ۴۰ درصد رسیده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات از منابع دولتی روند اجرای پروژه تسریع شود.  

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: با تکمیل این دو پروژه مسیرهای جدیدی از کرج به سمت قزوین خواهیم داشت.

وی با اشاره به وجود معارض در ۸ نقطه در یک کیلومتر پایانی آزادراه همت-کرج، افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز این مشکلات برطرف شود.

خادمی با توجه به هزینه ۱۲ میلیارد تومانی مورد نیاز برای تملک اراضی باقی مانده در این آزادراه گفت: تا کنون برای نقطه ورودی محور چالوس در پروژه آزادراهی همت-کرج ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد تومان نیز  برای سایر اقدامات هچون جابجایی تاور های برق نیاز است.