شناسهٔ خبر: 63818 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ورود سامانه بارشی از غرب کشور از روز یکشنبه/ تهران بارانی می‌شود/ افزایش دما در نوار شمالی و سواحل خزر

آب و هوا- هواشناسی امروز شنبه بارش پراکنده در جنوب شرق، شمال خراسان جنوبی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه بارش پراکنده در جنوب شرق، شمال خراسان جنوبی و بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

براین اساس از بعدازظهر امروز و صبح یکشنبه افزایش غبار و غلظت آلاینده‌های جوی برای شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش در این مناطق آغاز شده و به تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به تمام دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوب البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.

دوشنبه این سامانه در کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق فعال خواهد بود.

بیشینه بارش‌ها در این روز در غرب کردستان، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد است.

بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و کولاک است و در استان‌های واقع در جنوب غرب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است یکشنبه با تداوم جریان‌های جنوبی برای نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما حدود ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر اواخر وقت بارش در نیمه شرقی سواحل نیز شروع می‌شود.

صبح سه‌شنبه این سامانه در کل کشور فعال است که به تدریج با حرکت به سمت شرق از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته شده و چهارشنبه به تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

همچنین چهارشنبه در نیمه غربی و پنجشنبه در نیمه شرقی کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا درجه پیش‌بینی می شود.

تهران امروز آسمانی صاف را به خود خواهد دید و بیشینه دمای ۱۳ درجه ای در مقابل کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر برای آن پیش‌بینی شد. انتظار می‌رود آسمان پایتخت فردا صبح صاف و از بعدازظهر با افزایش ابر در اواخر وقت شاهد بارش باران و وزش باد باشد.

براین اساس امروز گرم‌ترین مراکز استان بوشهر و بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر و بعداز آن اهواز با دمای ۲۵ درجه بالای صفر بود و در مقابل شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان امروز پیش‌بینی شد.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.