شناسهٔ خبر: 63825 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان خبر داد:

طرح جامع ۳ شهر اردبيل در مرحله ابلاغ است

یوسف باقرزاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح جامع ۳ شهر استان تهیه شده و در دست ابلاغ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یوسف باقرزاده، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع و نظارت بر اجرای این طرح‌ها در دستور کار ما قرار دارد به طوری که بعد از تهیه ما نسبت به ابلاغ این طرح‌ها به شهرداری‌ها اقدام کرده و در صورت بروز مشکلات در عین نظارت اعمال تغییرات را نیز انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل و در دولت تدبیر و امید ۸۰۰ جلسه کمیته کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ و حدود ۳۰۰ جلسه کمیته کارشناسی و کارگروه زیربنایی برگزار شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی این استان از اتمام مراحل طرح جامع نير و خلخال و ابلاغ آن در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: طرح جامع مشکین‌شهر هم تمام شده و به زودی براي تصويب به شوراي عالي شهرسازي و معماري ارسال خواهد شد و طرح جامع پارس آباد نيز با پيشرفت فيزيكي مناسب در حال تهيه مي باشد.

باقرزاده گفت: ما در این طرح‌ها با تعیین و تعریف افق توسعه شهری طی ۱۰ تا ۱۳ سال سعی می‌کنیم تا برنامه‌های تعریف شده در اجرای کامل طرح‌های تفصیلی و جامع مدنظر قرار دهیم تا براساس ابلاغی که انجام می‌شود بتوان در مسیر توسعه شهرها و تامین منافع شهروندان اقدامات موثری را انجام داد.

وی افزود: ما موظف هستیم هر ۱۰ سال یک بار این طرح‌ها را مورد بازنگری قرار دهیم تا متناسب با رشد جمعیت و همچنین توسعه یافتگی شهرها زمینه تغییر و تحول در این حوزه فراهم آید.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای شهر اردبیل در سال ۹۳ طرح جامع ابلاغ شده و شهرداری با عقد قرارداد در حال تهیه طرح تفصیلی است که با توجه به مشكلات پيش آمده در اين مورد اين امر فعلا متوقف شده است.

باقرزاده رسالت نظام مهندسی ساختمان را نظارت بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات احتمالی در این حوزه دانست و بیان کرد: ما با همکاری شهرداری‌ها بر نحوه ساخت و سازها و صدور مجوزهای قانونی نظارت داریمو سعی‌مان بر این است تا با هرگونه تخلف ساختمانی برخورد کرده و جلوی این اقدامات غیرقانونی را بگیریم.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی نیز ما با شرکت‌های تخصصی و مشاوران توانمند که اغلب بومی هستند همکاری‌های خوبی را انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر این است تا از توان و ظرفیت آنها بهره بگیریم.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبيل، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی این استان درباره فعالیت‌های این معاونت در حوزه بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد: تصویب طرح‌ها در بازآفرینی شهری و تهیه و ارسال آن به متولیان از وظایف ماست که ما در نشست‌های مشترکی که در این حوزه با سایر مسئولان داشتیم ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی سعی کردیم نقشه‌ها و راهکارهای عملیاتی در اجرای طرح‌های نوآورانه را در مناطق ناکارآمد و فرسوده شهری به متولیان امر ارائه کنیم. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها قطعا به بهبود ساخت و سازها و ساماندهی حاشیه‌نشینی و اصلاح ساختار ناکارآمد شهری کمک کرده و فضایی را فراهم می‌آورد تا ما با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های نوین بتوانیم به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کنیم./