شناسهٔ خبر: 63827 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

​احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه اولویت استان اردبیل است

حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل به عنوان اولویت برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در برنامه رادیویی " انقلاب ثمره سی " صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: حوزه راه، ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها به شکل وسیع و گسترده تعریف شده به طوری که ما علاوه بر توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها در بخش‌های بازگشایی، بازآفرینی، احداث مساکن مهر و مشارکتی، حوزه املاک و غیره فعالیت‌های گسترده‌ای را در حال اجرا داریم.

وی درباره اولویت برنامه‌های استانی در توسعه بزرگراه‌ها خاطرنشان کرد: ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز استان است که برای احداث این میزان بزرگراه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع واعتبارلازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این میزان احداث بزرگراه ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با بررسی‌هایی که در حال انجام است بتوانیم در سه تا چهار سال آینده به این اهداف دست پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، حیدری به آخرین وضعیت راه‌آهن اردبیل اشاره و تصریح کرد: همچنان پروژه راه آهن اردبیل در کنار توسعه بزرگراه‌ها در اولویت بودجه‌ای سال آینده است که انتظار می‌رود بزرگراه اردبیل–مشگین‌شهر، اصلاندوز –بیله‌سوار، رضی–امیرکندی و محور اردبیل–سرچمواردبیل–آستارا که با ۵۰ درصد افزایش اعتبار روبرو هستند سرعت اجرایی بیشتری بگیرند.

وی ادامه داد: در کنار ۷۵۰ میلیارد تومان منابع تزریقی از سوی بانک ملی ظرف ۳ سال ۱۱۰ میلیارد تومان امسال و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز در سال آینده به عنوان منابع اعتباری دولتی به راه آهن تزریق خواهد شد./