شناسهٔ خبر: 63842 - سرویس بنادر و دریانوردی

برای تسهیل سرمایه‌گذاری و رونق تولید انجام شد

بازدید وزیر اقتصاد از بندر شهیدرجایی/تاکید بر رونق تولید در بنادر کشور با رعایت قوانین و مقررات

بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توجه ویژه به ظرفیت های استان هرمزگان می‌تواند باعث ارتقای کمی و کیفی اهرم های اقتصادی کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد دژپسند در سفر به استان هرمزگان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در نشست کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: برای تسهیل سرمایه‌گذاری و رونق تولید فرصت درنگ نیست، تا همین حالا هم دیر شده و باید با تمام قوا تمامی دستگاه‌های اجرایی ورود کرده و مانع از آسیب جدی به سرمایه‌گذاری و تولید شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز راهی جز سرعت عمل همراه با دقت نداریم، خاطرنشان کرد: نباید برای رونق تولید، قوانین و مقررات نادیده گرفته شود تا سبب دور زدن قانون و سوء استفاده برخی افراد شویم.

دژپسند با بیان اینکه هرمزگان با قابلیت‌های فراوان مهمترین استان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد بالنده است، افزود: توجه ویژه به ظرفیت‌های این استان می‌تواند باعث ارتقای کمی و کیفی اهرم های اقتصادی کشور شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه برای اهرم سازی اقتصادی باید دارایی دولت در مسیر رشد و توسعه فراگیر و فعالیت‌های اجرایی در این حوزه به کار گرفته شود، خاطر نشان کرد: اراده مردم و مسئولان، به دور از شعارزدگی می‌تواند این استان را به جایگاه واقعی خود در بخش های اقتصادی رهنمون سازد.  

وی با حضور در پایتخت دریایی ایران از امکانات و قابلیت های بندر شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران، فریدون همتی استاندار هرمزگان، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، از جمله مقاماتی بودند که وزیر اقتصاد را در این بازدید، همراهی کردند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از پیشرفته‌ترین ترمینال کانتینری کشور، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های عملیاتی بندر شهید رجایی و سایر بنادر تابعه این اداره کل ارائه کرد.