شناسهٔ خبر: 63876 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

میزان پیشرفت فیزیکی مسکن‌های مهر کشور ۹۳ درصد است/مسکن مهر رفسنجان تا پایان سال ۹۸ به متقاضیان تحویل داده می‌شود

مسکن مهر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر خود به استان کرمان با اعلام این مطلب که میزان پیشرفت فیزیکی مسکن های مهر کشور 93 درصد است، گفت: در تلاش هستیم تا واحدهای مسکن مهر بدون مشکل حقوقی را تا پایان سال ۹۸ به متقاضیان تحویل بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملي زمين و مسكن در حاشیه سفر یکروزه خود به جنوب کرمان، اظهار کرد: پروژه مسکن‌های مهر باید تا پایان سال ۱۳۹۸ تکمیل شود بنابراین این طرح از برنامه‌های هیات دولت و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: سال آینده، پرونده مسکن مهر به اتمام می‌رسد البته به جز، مسکن هایی که مشکل حقوقی دارند که واحد های حقوقی پیگیر رفع مشکلات این خانه‌ها نیز هستند.

نبیان از برگزاری جشن تکمیل مسکن های مهر سه استان تا پايان سال جاری خبر داد و گفت: یک استان دیگر نیز طی ماه آینده این جشن را برگزار می کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: تشکیل نشست های مسکن در شهرها و استان ها گامی مهم در جهت تسریع بخشیدن به تکمیل طرح مسکن های مهر بوده که به صورت ویژه این نشست ها از سطح بالا تا رده فرمانداران شهرستان ها باید برگزار شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات این طرح باشیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، اختصاص زمین به مردم و دستگاه های دولتی است، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این سازمان موظف است زمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را طی ۲ سال آینده تامین کند که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد با همکاری بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ساخته می شود.

نبیان به ایرنا، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن با بنیاد مسکن بنیاد انقلاب اسلامی تفاهم نامه امضا کرده تا به مناطقی که بنیاد مسکن اعلام می کند زمین اختصاص داده و در بخش باز آفرینی شهری نیز شرکت بازآفرینی، اراضی دولتی واقع در این زمین ها را به ساخت و ساز در بافت فرسوده اختصاص دهد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به این سازمان مجوز داده تا با حذف فرآیندهای زمان بر واگذاری زمین، روند اختصاص اراضی به برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تسهیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن جنوب کرمان در اداره کل راه و شهرسازی این دیار شرکت و از مسکن های مهر جیرفت و زمین های ورودی این شهر، شهرک عنبرآباد و مسکن های مهر شهرستان کهنوج بازدید کرد.

جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.