شناسهٔ خبر: 63929 - سرویس بنادر و دریانوردی

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از بندر چابهار

بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در رأس هیأتی صبح امروز (نهم بهمن) از طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار و ترمینال مسافری بین‌المللی بندر شهیدکلانتری و ظرفیت‌های تجاری و ترانزیتی این بندر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایرانی در پاکستان، گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و پاکستان از طریق بندر چابهار حائز اهمیت است.

سفیر ایران در پاکستان افزود: بندر چابهار دارای ظرفیت‌های فراوان تجاری، ترانزیتی و گردشگری است که برای توسعه مناسبات بین دو کشور تلاش خواهد شد.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان همچنین ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های بندر چابهار گفت: بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت عملیاتی این بندر از ۲ دو نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن در سال و با تأمین تجهیزات استراتژیک مدرن، این بندر قابلیت پذیرش و تخلیه و بارگیری همزمان کشتی‌های کانتینر و فله را با نرم مطلوب داراست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، آقایی افزود: موقعیت راهبردی و منطقه ای چابهار در دسترسی به کشورهای محصور در خشکی به آبهای آزاد و کشورهای CIS، از طریق ترانزیت و افزایش سهم تجارت دریایی کشور در توسعه اقتصادی محور شرق و کشور بسیار مهم  است.