شناسهٔ خبر: 63967 - سرویس شرکت‌ها

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کاهش دما همراه با بارش باران در شمال شرق کشور/ جو پایدار در اواخر هفته در اکثر استان‌ها

آب و هوا امروز در شمال شرق کاهش محسوس دما و بارش باران و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و کولاک و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و پیش بینی کلی مطابق نقشه های همدیدی و آینده نگری، امروز در شمال شرق کاهش محسوس دما و بارش باران و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش برف و کولاک و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

سامانه بارشی در اواخر وقت امروز از کشور خارج می شود، همچنین از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و برای گیلان و اردبیل گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی همین مدت دریای خزر و به خصوص نواحی شرقی آن مواج خواهد بود.

روز پنجشنبه برای اغلب مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شمال غرب کشور در بعدازظهر رشد ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست. همچنین در این روز در نوار شرقی کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد.

برهمین اساس روز جمعه در برخی نقاط شمال غرب، البرز مرکزی و شرقی در بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز آسمانی صاف و از بعدازظهر شاهد افزایش ابر خواهد بود و این شرایط طی دو روز آینده تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. بیشینه دمای تهران امروز ۱۳ درجه بالای صفر بود و فردا کمینه دما ۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را اینجا مشاهده کنید.