شناسهٔ خبر: 64009 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

توسعه همه جانبه ایران با وجود ۴۰ سال سنگ‌اندازی دشمن

مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم چهلمین سالگرد ورود امام خمینی(ره) به میهن گفت: با وجود مواجه شدن با آسیب‌های فراوانی مانند جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه در این چهار دهه، انقلاب به توسعه دست یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۱۲ بهمن در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد همزمان با ورود امام خمینی (ره) برگزار شد، با تاکید بر اینکه با وجود مواجه شدن انقلاب در این چهار دهه با آسیب های فراوانی مانند جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه به توسعه دست یافته است تصریح کرد: با تمام این سنگ اندازی ها ولی کشور در زمینه‌هایی مانند بهداشت و سلامت، علم و فناوری، هوا و فضا، سامانه‌های موشکی، هسته‌ای، صنایع مختلف دفاعی، نانو، تکنولوژی، راه‌های ارتباطی و مواصلاتی، پایانه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای و کشاورزی در حد گسترده‌ای توسعه پیدا کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه این حقیقت باید بیان شود که امروز انقلابیون به بلوغ چهل ساله رسیده اند افزود: در این روزها انقلابیون بیش از پیش به اندیشه‌های امام محتاج هستند زیرا امام بت‌شکنی از جنس ابراهیم خلیل و ناخدای سفینه نجات آدم بود. مردی از جنس انتظار که طعم فجر را در کام ایرانیان نشاند.

مه‌آبادی ادامه داد: امام(ره) فرمود من آمده‌ام تا به مردم خدمت کنم من خادم شما و خادم ملت هستم و آمده‌ام شما و کشور را حفظ کرده و دشمنان شما را بر زمین بزنم و دولتی بر سر کار بیاورم که مستقل بوده و دست اجانب را از کشور کوتاه کنم.

وی گفت: اندیشمندان غربی امام را دست خداوند و مسیح معاصر نامیدند. نلسون ماندلا او را رهبر منحصر به فردی دانست و گورباچف او را اثرگذار در تاریخ جهان معرفی کرد که در حال زندگی نمی‌کند. همچنین امام در اوج قدرت، اقتدار و محبوبیت خود را طلبه‌ای ساده نامید و افتخار خود را بسیجی بودن می‌دانست. امروز که چهل سال را پشت سر گذاشته‌ایم آمده‌ایم با رهنمودهای امام آشنا شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سکاندار کنونی انقلاب اسلامی در واقع شاگرد و گوهر یگانه امام راحل و ذخیره‌ای است که در دامان ما قرار گرفته است و با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید خطوط انقلاب را به درستی درک کنیم و با معماری نظامی که او بنا نهاده به درستی آشنا شویم. امام بر استقلال کشور، معیشت مردم توجه به مستضعفین، رفع فقر و توجه به مساله فلسطین تاکید داشت و آن را از ارکان انقلاب می‌دانست که هندسه انقلاب را تشکیل می‌دهد او حکومت را برای مردم با مردم و در خدمت مردم می‌خواست و خدمت به محرومان را بالاترین عبادت دانسته و به مسئولین نیز می‌فرمود مردم ولی نعمت ما هستند.

مه‌آبادی با ادامه داد: امام خمینی ایمان به وحدت کلمه را رمز پیروزی می‌دانست و می‌فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت نخواهد داشت با دنیا بر اساس احترام متقابل، تعامل کنید و مردم را به دشمن‌شناسی و استکبارستیزی فرا بخوانید. ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم.

وی با تاکید بر اینکه در وجود امام اثری از خودخواهی و خودپسندی دیده نمی‌شد اظهار کرد: سید قوم ما را باید فقیه و مفسری آگاه، فیلسوفی توانا و قهرمان اسفار اربعه دانست. او سیاست‌مداری کامل بود و به رضایتمندی مردم نسبت به حکومت بسیار حساس بود تکه کلامش خدای تبارک و تعالی بود و عالم را محضر خدا می‌دانست.