شناسهٔ خبر: 64072 - سرویس استان‌ها

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان خبر داد:

​تحویل ۲۸ هزار و ۸۵۰ واحد مسکن مهر در همدان/از مرمت یخچال سنتی میرفتاح تا آغاز به کار مسکن امید در استان

مسکن مهر معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان همدان با اشاره واگذاری و تحویل ۲۸ هزار و ۸۵۰ واحد مسکن مهر در استان گفت: مرمت ساختمان یخچال سنتی میرفتاح و بازار نهاوند و آغاز به کار پروژه مسکن امید از پروژه‌های قابل توجه استان در ایام اخیر است.

محمدحسین مرادی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی و مسکن مهر استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پروژه بازار نهاوند در مرکز استان با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان برای سال ۹۷ تقریبا آماده بهره‌برداری شده است.

وی درباره پروژه‌هایی که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: خانه سیفی در محله حاجی در مرز همدان و پروژه جداره‌سازی محله کلپا، حاجی و کبابیان و احداث و تجهیز پارک منوچهری در همدان از دیگر پروژه‌های به نتیجه رسیده است.

مرادی در ادامه درباره پروژه یخچال سنتی میرفتاح نیز گفت: در شهر ملایر پروژه مرمت ساختمان یخچال سنتی میرفتاح که حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد، با محوطه‌سازی پیرامون آن در دست انجام است.

سرپرست معاونت بازآفرینی استان همدان همچنین از شروع به کار مجتمع چند منظوره امیرالمومنین واقع در محله حصار امام در همدان خبر داد.

مردای در ادامه با اشاره به مراحل تکمیلی و واگذاری پروژه‌های مسکن مهر نیز توضیح داد:‌ از ۲۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر که مورد قرارداد بود، تاکنون ۲۸ هزار و ۸۵۰ واحد واگذاری و تحویل داده شده است. در واقع ۹۶ درصد پروژه‌های مسکن مهر در استان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به آغاز به کار پروژه‌های مسکن امید در استان همدان نیز گفت: آغاز به کار پروژه مسکن امید در استان همدان در محله جولان در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر طراحی شده است. در حال حاضر این پروژه در مرحله فراخوان برای جذب پیمانکار است که به عنوان الگو در محله جولان شروع به کار خواهد کرد./