شناسهٔ خبر: 64077 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان  وزارت راه و شهرسازی:

نتایج اولیه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان نیمه اول اردیبهشت ۹۸ اعلام می شود

مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان  وزارت راه و شهرسازی از اعلام نتایج اولیه آزمون های ورود به حرفه مهندسان تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۸ خبر داد.

حامد مانی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند اعلام نتایج آزمون های ورود به حرفه مهندسان گفت:پس از نشست هایی که با طراحان سئوال در این هفته و اوایل هفته آینده  برگزار می‌شود کلید سوالات آزمون آماده شده و در نهایت اواخر هفته آینده، پرسش‌نامه همراه پاسخ برگ آن در سایت قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اوایل اردیبهشت۹۸ نتایج اولیه اعلام می‌شود تصریح کرد: پس از اعلام نتایج اولیه یک بازه ۱۰روزه برای اعتراضات مجدد بر روی پاسخ برگ افراد در نظر گرفته می شود و پس از آن در اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خرداد ماه ۹۸ نتایج آزمون به صورت نهایی اعلام خواهد شد.

مانی فر ادامه داد: پس از اعلام نهایی قبول شدگان آزمون لیست‌های نهایی هر استان به تفکیک برای سازمان‌های نظام مهندسی استانی ارسال می شود تا روند ثبت نام و مراحل قانونی برای صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد:پس از طی مراحل قانونی در سازمان نظام مهندسی استان ها لیست‌های تکمیل شده در نهایت به اداره کل راه و شهرسازی هر استان برای صدور پروانه اشتغال به حرفه مهندسی ارسال می‌شود.

مانی فر همچنین در مورد تخلفات صورت گرفته در جلسه آزمون نیز گفت: تخلفات صورت گرفته در جلسه آزمون به چند دسته تقسیم می‌شوند که مهم ترین آن تخلفات سیستماتیک است که در این صورت مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت و با آن ها برخورد می شود

وی در پایان گفت: پس از بررسی تخلفات و صورت جلسه هایی که از استان های برای ما ارسال شده است افراد خاطی ممکن است از یک تا ده دوره از شرکت در آزمون محروم شوند.