شناسهٔ خبر: 64125 - سرویس بنادر و دریانوردی

در بازدید سفیر عمان در ایران از بندر شهید بهشتی چابهار اعلام شد

بازدید سفیر عمان از بندر شهید بهشتی چابهار/ قابلیت‌های بندر چابهار پیوند دهنده کشورهای منطقه است

بازدید مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در بازدید "البروانی"، سفیر عمان در ایران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: در شرایط کنونی اولویت اصلی جذب سرمایه‌گذار، ایجاد ترافیک بار و راه اندازی خطوط مختلف کشتیرانی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در بازدید "البروانی"، سفیر عمان در ایران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با توجه به اینکه این بندر بر خلاف دیگر بنادر کشور که در خلیج فارس و تنگه هرمز قرار دارد، در شمال اقیانوس هند واقع شده و دسترسی مناسبی به دریا و قابلیت آسان توسعه پسکرانه دارد، در واقع کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان و CIS (محصور در خشکی) به کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند‌ است.

"بهروز آقایی" مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که رشد و توسعه پایدار بر پایه اقتصاد دریا محور از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است ادامه داد: رقابت پذیری کالاهای ترانزیتی و توسعه اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه از طریق بهره‌گیری از قابلیت‌های ساختاری و مزیت‌های جغرافیایی بندر چابهار، به عنوان یکی از بزرگترین بنادر اقیانوسی منطقه در رونق اقتصاد دریا محور منطقه تاثیرگذار است.

 وی با اشاره به افتتاح بهره‌برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایط کنونی اولویت اصلی جذب سرمایه‌گذار، ایجاد ترافیک بار و راه اندازی خطوط مختلف کشتیرانی است.

با توجه به رغبت کشور عمان برای حضور تجاری در بندر چابهار، مدیرکل بنادر و دریانوردی بسته پیشنهادی به سفیر عمان در ایران را سرمایه گذاری در تامین تجهیزات استراتژیک و اپراتوری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی با مدل BOT، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری و اپراتوری اسکله ۵ بندر شهید کلانتری و مشارکت تجار عمانی برای پایداری خط مسافری مسقط-چابهار  عنوان نمودند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در جریان سفر البروانی به چابهار، از ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری که از مجهزترین ترمینال‌های مسافری دریایی کشور با قابلیت جابه جایی همزمان ۶۰۰ مسافر است بازدید شد.