شناسهٔ خبر: 64191 - سرویس ریلی

جزییات بازدید عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن از سایت راه‌آهن تهران

پیگیری پروژه‌های متاثر از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید/ رفع نقص سامانه فروش بلیت/ افتتاح مجموعه اقامتی مرکزی راه‌آهن

بازدید عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن همراه مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور از سایت ایستگاه راه‌آهن تهران، روند سیر قطارهای باری و مسافری و پروژه‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم بر کاهش مصرف سوخت تاثیر دارند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی عضو هیات مدیره شرکت راه‌آٖهن جمهوری اسلامی ایران میزبان مدیرعامل، مسئولان و کارشناسان شرکت بهینه سازی، مصرف سوخت در سایت و ایستگاه راه‌آهن تهران بود.

این عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اظهار داشت: در اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، شرکت راه‌آهن در سال ۹۳ مصوبه‌ای از شورای اقتصاد اخذ کرد که بر اساس آن اعتباری تا سقف ۷.۵ میلیارد دلار از محل قانون رفع موانع تولید به حمل‌ونقل ریلی اختصاص یابد.

وی افزود: در راستای این مصوبه هرگونه سرمایه گذاری که منجر به کاهش مصرف سوخت از انتقال بار از جاده بر روی ریل شود، اصل و سود سرمایه از شرکت ملی نفت به سرمایه‌گذار بازگردانده می‌شود.

رسولی با اشاره به تفویض اختیار شرکت ملی نفت به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در خصوص مورد مذکور بیان داشت: از همان زمان شرکت راه‌آهن نسبت به استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیگیری‌های خود را آغاز کرد که سرانجام پس از برگزاری جلسات کارشناسی و بازدید‌های میدانی، در سال جاری منجر به امضای اولین قرار داد یکی از شرکت‌های غیردولتی برای تامین ۲۰۰ دستگاه واگن باری از محل ماده ۱۲ با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت شد.

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: وجوه حاصل از صرفه‌جویی مصرف سوخت فقط به شرکت‌هایی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده اند پرداخت می‌شود و شرکت راه‌آهن در این بین هیچ وجهی دریافت نمی‌کند.

رضایت مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از پروژه‌های ایستگاه راه‌آهن تهران

رسولی با توجه به ابراز رضایت مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از پروژه احداث تونل اتصال ایستگاه راه‌آهن و ایستگاه مترو میدان راه‌آهن تهران گفت: بهره برداری از این تونل، علاوه بر کاهش ترافیک شهری در میدان راه‌آهن، کاهش مصرف سوخت حاصل از ترافیک را  نیز به همراه دارد و از طرفی خدمت ارزشمندی به مسافران به ویژه مسافران مسیر‌های حومه‌ای قم، کرج، گرمسار و هشتگرد برای دسترسی به نقاط مختلف پایتخت از طریق مترو محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در ادامه به قطعی شبکه فروش بلیت از بعد از ظهر سه‌شنبه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این نقیصه برطرف و روند واگذاری بلیت قطارهای مسافری از سر گرفته شد.

استفاده از واگن‌های ذخیره با توجه به افزایش تقاضا برای تعطیلات پیش رو

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای تعطیلات پیش رو و تکمیل ظرفیت قطارهای موجود، با هماهنگی معاونت مسافری و معاونت بهره برداری شرکت راه‌آهن مقرر شد از واگن‌های ذخیره نیز تحت حدود قانونی و در نظرگرفتن مباحث ایمنی استفاده شود.

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن یادآور شد: با حضور در سالن ایستگاه راه‌آهن تهران از شهروندان به خاطر مشکلات به وجود آمده عذرخواهی به عمل آمد.

رسولی در پایان با اشاره به افتتاح مجموعه اقامتی و خوابگاهی ۷۸ تختخوابی برای کارکنان راه‌آهن در سایت راه‌آهن تهران اظهار داشت: خوشبختانه به میمنت جشن‌های انقلاب و بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، این مجموعه با بهره‌مندی از امکانات مطلوب به بهره‌برداری رسید.

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن در ادامه بیان داشت: ساختمان مجموعه فعلی در گذشته کاربری اداری داشت به مکان مناسب دیگری منتقل شد و مجموعه اقامتی فعلی به همت مهندسان ساختمان و معماری با صرف کمترین هزینه مورد بازسازی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بیشتر و توسعه خدمات رفاهی در دستور کار مسئولان ارشد شرکت راه‌آهن قرار دارد و هرگونه هزینه در ارتباط با افزایش خدمات به کارکنان سرمایه گذاری تلقی می‌شود. زیرا معتقدیم خدمت رسانی به کارکنان در نهایت منجر به ارتقا بهره‌وری می‌شود.