شناسهٔ خبر: 64230 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران :

۱۰ درصد تردد کشور متعلق به مازندران است

افتتاح مازندران مدیر کل راه و شهرسازی مازندران در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت محور گلوگاه به دامغان گفت : ۱۰ درصد تردد در کشور متعلق به مازندران است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران,  سید محمد نظری در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت محور گلوگاه به دامغان گفت : ۱۰ درصد تردد در کشور متعلق به مازندران است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران در مراسم کلنگ زنی محور گلوگاه به دامغان که با حضور استاندار مازندران ، شاعری نماینده مردم نکا و بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و سایر مسئولین استان و شهرستان برگزار شد با عنوان این نکته که در شرق مازندران اقدامات  خوبی صورت گرفته است چه در زمانی که معاون زیرساخت ها بودم و چه الان که مدیرکل هستم افزود: از جناب استاندار درخواست کمک میکنیم و از پیگیری های شاعری هم تشکر فراوان می کنیم که با تلاش های ایشان توانستیم با جذب اعتبار مناسب که برآورد اولیه آن ۴۵ میلیارد می باشد اما باتوجه برآورد پیمانکاران پیش بینی میکنیم اعتبار این پروژه به ۶۰ میلیارد هم برسد .

وی یادآور شد:  محور گلوگاه به دامغان (کریدور شمال به جنوب) به طول کلی ۷۰ کیلومتر می باشد که در فاز اول تعریض ، زیرسازی و آسفالت بخشی از آن به طول ۷ کیلومتر و با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد : تقاطع غیرهمسطح حسین آباد به بندر امیرآباد را در هفته سوم اسفند ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی و افتتاح خواهیم نمود .

وی افزود : پروژه بعدی  محور گلوگاه دامغان می باشد که کریدور شمال به  جنوب و متصل کننده مازندران به جنوب کشور است که در یک مذاکره  طاقت فرسا با دکتر خادمی مدیرعامل شرکت توسعه زیر ساخت ها  به سرانجام برسانیم که دکتر شاعری نیز می توانند این مهم را تایید کنند لذا توانستیم این پروژه مهم  را در شرایطی عملیاتی کنیم که استان مجاور ما یعنی سمنان در تلاش بوده است بخش قابل توجه ای از اعتبار این پروژه را جذب نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : ده درصد کل ترافیک کشور متعلق به مازندران است در صورتی که ۹۰ درصد ترافیک کشور مربوط به سایر استان ها است، اگر بررسی کنیم استان‌های دیگر ۳درصد از بار ترافیکی را جابجا می کنند اما مازندران ده درصد،  که این موضوع را سنسورهای الکترونیکی که در سطح جاده ها وجود دارد بیان می‌کنند آمار دستی و غیرکارشناسی نیست که  این موارد نشان دهنده این موضوع است که ما سه و نیم برابرسایر استان ها ترافیک داریم اما در بحث زیرساخت ها کماکان مشکل داریم لذا انتظار داریم در بحث بودجه سهم مازندران به همان میزان سه و نیم درصد برسانیم.

وی افزود : تنها آزادراهی که در استان داریم محور مرزن آباد چالوس به میزان ۲۵ کیلومتر می باشد در شرایطی که مطالعات کارشناسی نشان دهنده این موضوع است که می‌بایست حداقل ۳ آزاد راه به موازات راه های مواصلاتی  در استان طی پنچ سال آینده داشته باشیم تا پاسخگوی حجم ترافیکی موجود باشیم لذا با توجه به حضور حجم وسیعی از مسافرین از استان‌های دیگر در مازندران می باشیم و مشکلات کم آبی که وجود دارد می بایست مشکلات ترافیکی را حل کنیم که در یک مذاکره و رایزنی توانستیم اعتبار لازم را برای کلنگ زنی این پروژه مهم (گلوگاه دامغان) جذب کنیم به طوریکه بخش زیادی از طول مساحت این محور  در استان ما قرار دارد .

سید محمد نظری با بیان اینکه تنها محور تریلی رو در استان محور سوادکوه است افزود :  از ۶ محور در استان بجز سوادکوه سایر محورها شرایط تردد تریلی را ندارند و از مجموع ترافیک در محور سوادکوه  ۴۵ درصد این میزان متعلق به تردد در بندر امیرآباد است که براساس مشخصات فنی که کارشناسان اعلام کردند محور گلوگاه دامغان نقش مهمی در کاهش ترافیک و حوادث جاده ای خواهد داشت که ۸۵ کیلومتر از طول این محور در مازندران قرار دارد با اعتباری بالغ بر ۴۵۰  میلیارد تومان که قابل ذکر است مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی را با کمک دکتر شاعری حل نمودیم و بخش باقی مانده از این محور بزودی تکمیل می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد :  محور بندر امیرآباد بهشهر به زاغمرز پروژه ی مهم دیگری است که یک ضلع آن تا پایان سال زیربار ترافیک می رود و مابقی آن با تامین اعتبار در سال آینده اجرایی می گردد.

 وی در پایان با تاکید بر این نکته که محور نکا به نیروگاه از جمله پروژه های مهم دیگر می باشد افزود :  در تلاش هستیم با کمک نمایندگان مجلس و مسئولین نیروگاه این محور را در سال آینده بصورت چهاربانده عملیاتی کنیم .

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه فجر ۳۵ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۶ میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان افتتاح و بهره برداری خواهد نمود .