شناسهٔ خبر: 64242 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سیستان و بلوچستان

توسعه محور شرق از اولویت‌های دولت است/ تاکید بر توسعه راه‌آهن چابهار-زاهدان- مشهد با هدف فعال‌سازی کریدور شماره ۴

استقبال وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان از اولویت توسعه محور شرق نزد دولت و وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: ساخت و توسعه راه‌آهن چابهار-زاهدان- مشهد(ایستگاه یونسی) با هدف تحقق برقراری ترانزیت کالا در کریدور شماره ۴ در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی صبح امروز با هدف بازدید از پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان در راس هیئتی وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و مورد استقبال مقامات استانی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک ایام فرخنده دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیقی حاصل شد تا به عنوان وزیر راه و شهرسازی برای دومین مرتبه در سال جاری به استان سیستان و بلوچستان سفر كنم.  

وی افزود: در این سفر پروژه‌های واقع در شمال استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت، تعدادی پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: توسعه محور شرق کشور به دلیل تاثیر گذاری بر رونق اقتصادی ایمن منطقه به ویژه استان سیستان و بلوچستان، یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی وزارت راه و شهرسازی و دولت محسوب می شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: بر همین اساس تلاش می‌شود با رفع موانع پیشرفت پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان، سرعت توسعه پروژه‌ها به گونه‌ای حفظ شود كه در زمان مقرر به سر انجام برسند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه راه‌آهن چابهار-زاهدان-مشهد(ایستگاه یونسی) با هدف برقراری جريان ترانزیت کالا در کریدور شماره ۴ در دستور کار قرار دارد.

شایان ذکر است، افتتاح محله شیرآباد زاهدان، شروع عملیات چهارم راه‌آهن زابل-زاهدان، افتتاح فاز یک خط انتقال آب نیمه به شهر جدید رامشار، افتتاح کمربندی لوتک در مسیر بزرگراه زاهدان-زابل، افتتاح ۱۳ کیلمتر از جاده ترانزیتی محمدآباد-میلک و پل بزرگ سیستان و شروع عملیات باند دوم بزرگراه زاهدان-خاش﴿چابهار﴾ به طور ۱۹ کیلومتر برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.