شناسهٔ خبر: 64243 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خوزستان

تمهیدات تامین اعتبار جبران خسارت ۸ میلیاردی به راه‌های خوزستان انجام شد

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «طبق برآورد اوليه خسارت ۸ میلیارد تومانی به راه‌ها و ابنیه فنی استان خوزستان وارد شده است» گفت: تمهيدات لازم جهت ابلاغ اعتبار نیز انجام شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، معاون وزير راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان ضمن حضور در محورهايی كه در جريان بارندگي‌هاي اخير دچار خسارت شده و در حال بهسازي و ترميم اساسي هستند، از چند طرح راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌اي اين استان نيز بازديد كرد .

عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در محورهای اهواز– اندیمشک ( منطقه بامدژ ) و اهواز- سوسنگرد ( آلبوعفری ) که در اثر سیل دچار خسارت شده اند بازدید و با راهداراني كه در حال انجام عمليلت بازسازي بودند ديدار و گفتگو کرد.

وي سرعت عمل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌ای استان را در بازسازی و بهسازی اين محورها و مسيرهاي تردد هموطنان را خوب ارزيابي نمود و اظهار داشت : با توجه به حجم سنگين وارده ناشی از بارندگی‌‌ها و سیل اخير در استان، برآورد اوليه خسارت ۸ میلیارد تومان پيش‌بينی شده و تمهيدات لازم جهت ابلاغ اعتبار نیز انجام گرديده است که اداره كل استان هر چه سريعتر نسبت به بازسازی و ترميم اساسی محورها و تعدادی از پل‌های تخریب شده، همچنين قسمتی از دیوارهای حائل و ساير بخش‌های جاده‌هایی كه  تخریب شده‌اند اقدام نمايد تا كاربران و مردم عزيز با ایمنی لازم و آرامش خاطر بیشتر در این محورها تردد نمايند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه بازديد همچنين خاطر نشان كرد : سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ای و اداراه كل استان تمام تلاش خود را  به كار خواهند گرفت تا  مشکلاتی که در اين مناطق در اثر سيل به وجود آمده است ظرف دو تا سه ماه آینده مرتفع و عمليات ترمیم اساسي و احداث ابنیه مورد نیاز انجام شده و شرايط تردد و جريان ترافيك به صورت ايمن و عادی برقرار گردد .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بخش ديگری از سخنان خود عنوان کرد: با توجه به فصل بهار و ادامه بارندگی ها و احتمال سیلابی شدن محورها اقدامات قابل پیش‌بینی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در گام اول و اساسی ، تجهیز ماشین‌آلات راهداری در استان است به خصوص در مناطق شمالی استان که همواره تحت تاثیر بارندگی‌های فصلی و موسمی استان‌های دیگر و هدايت آبهاي سطحي به سوي اين استان است. در دستور كار قرار داده شده است.