شناسهٔ خبر: 64280 - سرویس استان‌ها

با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان صورت گرفت

بهره‌برداری از باند دوم نیک‌آباد- حسن‌آباد و روکش آسفالت ورزنه -‌ حسن‌آباد

افتتاح صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی باند دوم نیک‌آباد- حسن‌آباد به طول ۴۲کیلومتر و روکش آسفالت ورزنه- حسن‌آباد به طول ۲۲ کیلومتر در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صبح امروز محمد اسلامی در راس هیاتی به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند پروژه راهسازی و زیر بنایی وارد استان اصفهان شد و مورد استقبال نمایندگان مجلس و مسئولان این استان قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این سفر ابتدا در مراسم افتتاح باند دوم نیک‌آباد- حسن آباد به طول ۴۲کیلومتر و روکش آسفالت ورزنه - حسن‌آباد به طول ۲۲کیلومتر حضور یافت،که به اتفاق نمایندگان مجلس و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسیدند.

گفتنی است امیرخانی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه‌ این مراسم اظهار داشت: باند دوم نیک‌آباد-حسن‌آباد در سه قطعه ۸، ۱۲ و ۲۲ کیلومتری با هزینه ۲۵ میلیارد تومانی و محور هرند-کوهپایه در دو قطعه ۴ و ۱۱ کیلومتری با هزینه‌ ۹ میلیارد تومانی احداث شده‌اند.

وی یادآور شد: استان اصفهان ۶/۵درصد وسعت کشور را در بردارد و کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور از این استان عبور می‌کنند.

امیرخانی گفت‌: این استان دارای ۴۱۴کیلومتر آزادراه،۱۸۲۰کیلومتر بزرگراه، ۲۲۴۵ کیلومتر راه اصلی،۱۱۲۰کیلومتر راه فرعی و ۵۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین بیان داشت: ۱۱۰کیلومتر انواع راه‌ها،‌ ۵۵۷ واحد مسکن مهر، ۳مسجد و چند پروژه بازآفرینی شهری در زینبیه، دارک، هسته و خمینی شهر در ایام مبارک دهه فجر در این استان آماده بهره‌برداری هستند.

در این سفر سید حسین میرشفیع عضو هیات مدیره و معاون ساخت توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی شامل حجت الاسلام سالک ، فولادگر ، عابدی و کامران وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی می‌کنند.