شناسهٔ خبر: 64358 - سرویس استان‌ها

۲۱۸ کیلومتر آزادراه بعد از انقلاب اسلامی در قزوین احداث شد

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری با حضور مدیران حوزه‌های عمرانی و زیرساخت گفت: قطعه اول جاده اصلی قزوین الموت تنکابن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست خبری با حضور مدیران حوزه‌های عمرانی و زیرساخت گفت: قطعه اول جاده اصلی قزوین الموت تنکابن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حق لطفی در این نشست که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مباحث توسعه ای در همه کشور ها توسعه راه هاست و در این حوزه در قزوین قبل از انقلاب هیچ راه روستایی آسفالته نداشتیم اما امروز دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان قزوین احداث شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه و دو هزار کیلومتر راه خاکی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان قزوین احداث شده است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در استان ۵۵ کیلومتر آزاد راه داشتیم که امروز این میزان به ۲۱۸ کیلومتر رسیده و رتبه سوم کشوری در این زمینه را داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حوزه راه‌آهن ۲۰۵ کیلومتر شبکه ریلی در محور قزوین – رشت اجرایی شده که ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین است.

حق لطفی تصریح کرد: دو خطه کردن مسیر ریلی قزوین تهران و قزوین به زنجان از دیگر برنامه های در دست اجرا در حوزه خط آهن در قزوین است که محور قزوین به زنجان با ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و محور تهران به قزوین در حدود ۸۰ درصد که این پروژه در صورت تامین اعتبار تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآورشد: قبل از انقلاب به ازای هر ۱۳۵ خانوار یکصد مسکن داشتیم ولی امروز متوسط کشوری به ۱۰۶ مسکن رسیده و به ازای هر ۱۰۴ خانوار تعداد ۱۰۰ واحد مسکونی در استان موجود است.

حق لطفی افزود: در حال حاضر برای تمامی شهرهای قزوین طرح های جامع تفضیلی تهیه و اجرا شده است.

وی بیان کرد: پروژه راه قزوین، الموت به تنکابن به عنوان یکی از کارهای بزرگ استان در حوزه راه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی درفاز نخست در حال اجراست و امیدواریم در سال آینده بتوانیم فاز نخست آن را به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح، ارتباط مستقیم قزوین به استانهای گیلان و مازندران برقرار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن مهر ۵۸ هزار واحد در استان قزوین احداث شده که از این تعداد ۵۲ هزار واحد آن به اتمام رسده و واگذار شده مابقی آن به غیر از واحدهای دارای مشکلات قضایی در سال آینده تحویل متقاضیان خواهد شد.