شناسهٔ خبر: 64440 - سرویس وزارتی

در سفر به استان قم انجام شد

دیدار وزیر راه و  شهرسازی با آیت‌الله نوری همدانی/ اهتمام ویژه وزارت‌خانه به تولید مسکن با روان‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی/رفع نقاط حادثه‌خیز و ایمن کردن راه‌های کشور در دستور کار است

محمد اسلامی وزیر راه و  شهرسازی در جریان سفر به قم ضمن دیدار با آیت‌الله نوری همدانی سیاست‌های وزارت‌خانه در حوزه مسکن و راه را تشریح کرد و گفت: ما در وزارت راه و  شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به تولید مسکن و روان‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های تولید مسکن داریم تا این مهم به رونق بیفتد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمد اسلامی امروز ۲۵ بهمن ماه در سفر به استان قم با آیت‌الله عظمی نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این دیدار گفت: در این روزها که مردم با شور انقلابی مجددا تجدید میثاقی با جمهوری اسلامی کرده‌اند براساس فرمایشات رئیس جمهور و دولت این دیدار تدارک دیده شد تا بتوانیم با همفکری علمی عظام برای بهبود زندگی مردم گام‌های موثری برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که دولت و وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های مشخصی برای بهبود کیفیت زندگی مردم از سال ۹۸ به بعد دارد اعلام کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به تولید مسکن و  روان‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های تولید مسکن داریم تا این مهم به رونق بیفتد.

وی ادامه داد: مسکن مهر باقی مانده که ۵۰۰ هزار واحد است سرعت گرفته و به زودی تکمیل خواهد شد همچنین تسهیل احداث ۴ هزار واحد جدید مسکونی در برنامه است که در سطح کشور محقق خواهد شد.

اسلامی اجرای بازآفرینی شهری را از دیگر برنامه‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی برشمرد و تاکید کرد: برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و کاهش حاشیه‌نشینی‌ها تدابیر کارسازی را در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری اتخاذ کرده‌ایم و منابع انجام این کار با مصوبه رهبری به موجب قانون عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی از اصلاح اجرای طرح بازآفرینی شهری تاکید کرد: ستاد بازآفرینی قم را امروز تشکیل دادیم و تشکیل این ستاد مبین این مطلب است که وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به این طرح دارد و با جدیت مسائل مربوط به بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده را دنبال می کند.

وی در ادامه سخنان خود بر رفع نقاط حادثه خیز در راه های مواصلاتی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور دارد و این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد:در حمل و نقل تلاش می کنیم تا مردم از تسهیلات ویژه ای برخوردار شوند و کاهش تلفات جاده‌ای را با ایمن کردن نقاط پرحادثه محقق خواهیم کرد.