شناسهٔ خبر: 64451 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

رشد ۳۰ درصدی جابه‌جایی با خطوط ریلی حومه‌ای/ لزوم ارتقای سهم ریل در حمل مسافر و بار

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین اولویت ما انتقال بار و مسافر به خطوط ریلی است و باید سهم ریل را در حمل بار و مسافر ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم درجمع خبرنگاران درخصوص بحث راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای که از سیاست‌های این وزارتخانه و دولت به شمار می‌آید، اظهار داشت: مهمترین مشکل کلانشهرها ترافیک و  آلودگی هواست و در همین خصوص یکی از سیاست‌های جدی و اولویت‌های مهمی که در دستور کار دولت است، گسترش ظرفیت قطارهای حومه ای است.

وی افزود: با این سیاست با افزایش خطوط راه‌آهن و ایجاد ایستگاه‌های تبادلی که بتوانیم آن را به خطوط و مراکز مترو یا حمل و نقل درون شهری متصل کنیم که این مساله در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه از زمان شروع این دولت حجم جابه‌جایی‌ها در کلانشهرها ۲.۵ برابر شده است و در سال ۹۷ با قطار حومه‌ای ۸ میلیون مسافر جا به جا شدند. در این خصوص ۳۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

اسلامی تاکید کرد: این روندی است که ما به دنبال آن هستیم و خوشبختانه مردم هم از آن استقبال کردند. مردم باید بتوانند با رفاه از ریل استفاده کنند. در این خصوص حمل بار با ریل از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و هم اکنون حمل بار از این طریق به ۴۷ میلیون تن رسیده است. این حرکت باید افزایش پیدا کند و مهمترین اولویت ما انتقال بار و مسافر به خطوط ریلی است.

وی در پایان گفت: باید سهم ریل را در حمل بار و مسافر ارتقا دهیم.