شناسهٔ خبر: 64453 - سرویس هوایی

در دی ماه امسال صورت گرفت

جابه‌جایی بیش از سه میلیون نفر از فرودگاه‌های کشور

مسافر فرودگاه در دی ماه سال جاری در مجموع ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار مسافر از طریق فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد: در دی ماه سال جاری در مجموع ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار مسافر از طریق فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت جابجا شدند.

این تعداد مسافر با انجام ۲۹ هزار و ۴۰۱ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های به همراه حدود ۳۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی در مسیرهای مختلفی جابه جا شدند.

در دی ماه سال جاری، فرودگاه مهرآباد با انجام ۱۰ هزار و ۳۳۲ نشست و برخاست، هواپیما بیشترین میزان جابجایی مسافران را به خود اختصاص داد و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و ۲۰۷ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور بود.

فرودگاه مشهد با انجام ۳ هزار و ۸۸۳ نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش حدود ۵۶۶ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۹۹۲ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۴۴۱ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه های کشور قرار گرفت.

در حوزه حمل بار و مرسولات فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود ۸میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۵میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند.