شناسهٔ خبر: 64596 - سرویس استان‌ها

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان خبر داد:

​عدم تحویل ۴ هزار واحد مسکن مهر به دلیل تورم و رکود بازار/۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد در سنندج واگذار شد

مسکن مهر معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر استان تحویل داده شده است، ولی ۴ هزار واحد به دلیل تورم و رکود بازار هنوز به مرحله تکمیل و واگذاری نرسیده‌اند.

خسرو ویسی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان، درباره آخرین وضعیت تحویل و واگذاری مسکن مهر در استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد تعریف شده مسکن مهر برای استان، تا به حال ۳۴ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل و واگذار شده و ۴ هزار و ۴۰۰ واحد هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

وی افزود: در سال جاری طبق برنامه‌ریزی‌ قرار بود همه واحدها تحویل داده شوند، ولی به دلیل تورم و گرانی بیش از حد تصور و رکود در بازار، ادامه تکمیل و تحویل پروژه‌ها متوقف مانده است.

ویسی اضافه کرد: از ۴ هزار و ۴۰۰ واحد باقی مانده، حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ واحد بالای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ولی متاسفانه به دلیل گرانی بیش از حد، توان مالی برای تکمیل و واگذری این واحدها وجود ندارد. به عنوان مثال قیمت پکیج یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به ۶ میلیون رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان کردستان در ادامه گفت: البته اوایل امسال با بانک مسکن در آزادسازی تسهیلات مشکلاتی داشتیم که این مساله تا شهریور به طول انجامید و تقریبا از برج ۶ عملا پرداخت تسهیلات آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم راه حلی پیدا شود تا بتوانیم به دیگر واحدهای واگذار نشده رسیدگی کنیم.

به گفته ویسی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد مسکن مهر در استان آماده بهره‌برداری است./