شناسهٔ خبر: 64597 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برنامه اجرایی سال ۹۸ بخش زمین و مسکن ادارات کل راه و شهرسازی استانها تدوین می‌شود

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در آئین افتتاحیه نشست تخصصی تدوین برنامه اجرایی سال ۱۳۹۸ ادارات کل راه و شهرسازی استانها بر تغییر ادبیات وزارت راه و شهرسازی تاکید و تامین مسکن برای همه اقشار جامعه را دغدغه اصلی این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در آیین افتتاح نشست تخصصی تدوین برنامه اجرایی سال آتی، گفت: امروز تامین مسکن نه تنها دغدغه اصلی وزیر راه و شهرسازی و ریاست جمهور، که حتی یکی از اصلی‌ترین موارد مورد تاکید مقام عظمای ولایت است و همین امر، تکلیف ما برای ارائه خدمت به مردم شریف ایران را صدچندان می کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برنامه اجرایی سال ۱۳۹۸ ادارات کل راه و شهرسازی استانها را چراغ راهی برای مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی استانها خواند و افزود: این برنامه هم نقشه راه سال آینده سازمان و هم سندی برای ارزیابی عملکرد گذشته ما خواهد بود.

وی خواستار برنامه ریزی کامل و جامعی برای اتمام پروژه های مسکن مهر در تمامی استانهای کشور تا پایان سال ۱۳۹۸ شد و این امر را دغدغه اصلی تمام ارکان دولت عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به طرح اقدام ملی و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد اشاره کرد و افزود: از مجموع این ۴۰۰ هزار واحد، ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بازآفرینی شهری است که تامین زمین مربوط به آن مستقیما در حیطه کاری سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

نبیان همچنین با اشاره به اینکه تامین نیازهای نسل آینده وظیفه اصلی ماست اضافه کرد: شاید در نگاه اول فروش زمین ساده ترین راه برای تامین مالی طرح های مختلف به نظر برسد اما در بلند مدت این کار ما را از چشم انداز مطلوبی که برای سازمان درنظر گرفته ایم دور می کند بنابراین باید در برنامه ریزی استانها به راه های دیگری در تامین مالی طرح ها فکر کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خواستار ایجاد کارگروهی در استانها و ستاد سازمان جهت پایش و بررسی مشکلات موجود در برنامه اجرایی شد و افزود: این کار باعث می شود کمبودها و نواقص موجود در آن حل و فصل شود.

وی از احیای دوباره حوزه مشارکت در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد و گفت: پیش از این با فروش زمین در این سازمان، ارزش افزوده ای به این زمین ها تعلق نمی گرفت اما با پیگیری و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و احیای دوباره حوزه مشارکت ها توانستیم این مسئله را حل کنیم.

در ابتدای این مراسم نیز شراره امانی مدیرکل دفتر تجهیز منابع، برنامه ریزی و بودجه این سازمان در سخنانی به تشریح برنامه های روز نخست نشست چهار روزه تدوین برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی در سال ۹۸ پرداخت و گفت: امروز مدیران ۸ استان مازندران، گلستان، زنجان، خراسان شمالی، جنوب کرمان، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر در این نشست شرکت دارند و با همکاری مدیران ستادی اقدام به تدوین برنامه اجرایی می نمایند.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، گفتنی است این نشست از ۲۷ الی ۳۰ بهمن ماه سال جاری با حضور مدیران ستادی و هیات نمایندگی ادارات کل راه و شهرسازی استانها درتهران برگزار می شود.