شناسهٔ خبر: 64602 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

راه‌آهن قزوین- رشت در ایستگاه پایانی/ ابر پروژه عمرانی به نتیجه می‌رسد

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اجرای مرحله نهایی راه‌آهن قزوین- رشت پیش از افتتاح گفت: این مسیر ریلی آماده افتتاح است و طی چند روز باقیمانده تا بهره‌برداری مراحل نهایی کار نیز به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیر اله خادمی صبح امروز در بازدید از اجرای مرحله نهایی پروژه پیش از افتتاح گفت: راه‌آهن قزوین- رشت آماده افتتاح است و طی چند روز باقیمانده تا بهره‌برداری مراحل نهایی کار نیز به اتمام می‌رسد و بدین ترتیب رشت به‌عنوان چهارمین مرکز استان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه حمل‌ونقل به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این مسیر ریلی در کریدور شمال- جنوب واقع‌شده است که به‌عنوان یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی ایران نه‌تنها می‌تواند درآمد سرشاری از محل ترانزیت نصیب کشور کند، بلکه جایگاه سیاسی کشور را هم ارتقا خواهد داد.

 خادمی ادامه داد:‌ این خط آهن بااتصال به آستارا و ازآنجا به کشورهای آذربایجان و روسیه درنهایت به اروپا خواهد رسید.

خادمی افزود: این خط ریلی تأثیر مهمی در شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی دارد و مسیر انتقال بار از هند به اروپا را نصف و هزینه‌های حمل را نیز  ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی استان گیلان را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور معرفی و اظهار داشت: با توجه به زیبایی‌های طبیعی مسیر این خط ریلی خود می‌تواند مقصد گردشگری باشد و با در نظر گرفتن شرایط، پیش‌بینی جا‌به‌جایی بار و مسافر بالایی از طریق این خط صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تأکید کرد: راه‌آهن قزوین-رشت  یک ابر پروژه عمرانی کشور است که به لحاظ طول تونل‌ها و پل‌های خاص بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.