شناسهٔ خبر: 64632 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

سیستم مشارکت به سرعت در تولید مسکن می‌‌انجامد/ ساخت مسکن برای کارگران استان کرمان سرعت خواهد گرفت

مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه ساخت مسکن برای کارگران استان کرمان سرعت خواهد گرفت تصریح کرد: سیستم مشارکت باعث سرعت در تولید مسکن می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی، مازیار حسینی در رابطه با برنامه‌های تولید مسکن در استان کرمان گفت: استان کرمان یکی از استان‌هایی است که تقاضا برای مسکن در آن بسیار زیاد است و خوشبختانه در سفر  وزیر راه و  شهرسازی به این استان حرکت‌های خوبی صورت گرفت.

وی بابیان اینکه در سفر دکتر اسلامی به شهرستان سیرجان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مشارکتی در حوزه ساختمان‌سازی به بهره‌برداری رسیده افزود: درواقع این ایده که ما بتوانیم زمین را در اختیار سازندگان خوش‌نام قرار داده و مردم و سازندگان بخش خصوصی را برای ساخت مسکن به‌صورت مشارکتی تشویق کنیم ایده بسیار جذابی است که می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند.

حسینی با تأکید بر اینکه در سیستم ساخت مشارکتی تولید انبوه مسکن صورت می‌گیرد درحالی‌که وزارت راه و شهرسازی تنها زمین و تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد ادامه داد: یکی از تجربه‌های موفق تولید انبوه مسکن ساحت مشارکتی است که امروزه شاهد بهره‌برداری از این دستاورد هستیم.

وی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای ساخت مسکن انبوه در استان کرمان خبر داد و گفت: طبق دستوری که وزیر راه و شهرسازی صادر کرده مسکن‌سازی در استان کرمان جزو اولویت‌های اصلی این وزارت خانه است تا با کمک و مشارکت مردم این مشکل اصلی در این استان برطرف شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اجرایی شدن این دستورات گام‌های مهمی در حوزه ساخت مسکن برداشته خواهد شد و عملاً نیاز مسکن این استان به‌خصوص برای بخش‌های صنعتی در حوزه سکونت کارگران برطرف می‌شود.