شناسهٔ خبر: 64924 - سرویس هوایی

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

۱۰۰۰ درخواست برای پروازهای فوق‌العاده نوروزی در فرودگاه امام خمینی(ره)/ قیمت تاکسی‌های فرودگاه در ایام نوروز افزایش نخواهد یافت

علی رستمی سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در این مجموعه گفت: تا این لحظه نزدیک به ۱۰۰۰ درخواست برای پروازهای فوق‌العاده نوروزی به فرودگاه ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری اولین جلسه سفرهای نوروزی در این مجموعه گفت: این جلسه با حضور همه ارگان‌هایی که خدمات دهنده و دخیل در پروازهای نوروزی هستند، برگزار شد.

وی ادامه داد: هماهنگی‌ها انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها برای پروازهای ورودی و خروجی صورت گرفته است. از ایرلاین‌ها خواستیم تا برای برقراری پروازهای فوق‌العاده نوروزی در فرودگاه امام خمینی (ره) در خواست دهند.

رستمی با اشاره به دریافت درخواست پروازهای فوق‌العاده از سوی بسیاری از ایرلاین‌ها گفت: واحد TOC یا برنامه‌ریزی پروازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال برنامه‌ریزی است و به زودی فهرست نهایی پروازهای فوق‌العاده نوروزی را منتشر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌ها می‌توانند با درخواست به موقع، از زمان مطلوب پروازی خود در فرودگاه بهره‌مند شوند، ادامه داد: ایرلاین‌ها تا این لحظه استقبال خوبی از طرح پروازهای فوق‌العاده نوروزی داشته‌اند و تا به حال نزدیک ۱۰۰۰ پرواز فوق‌العاده درخواست شده است. البته تجربه تاریخی به ما می‌گوید که بعضی از این پروازها انجام نمی‌شود.

رستمی به جابجایی بیش از ۵۵ هزار مسافر در ایام نوروز گذشته در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۶۳ ایرلاین در فرودگاه فعال هستند که از این میان ۱۲ ایرلاین داخلی و باقی ایرلاین‌ها خارجی هستند.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ثبات قیمت تاکسی‌های فرودگاهی در ایام نوروز خبر داد و افزود: قیمت خدمات ارائه شده در فرودگاه بر پایه اعلام اصناف است، اما ما هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خدماتی که در فرودگاه ارائه می‌شود، از جمله تاکسیرانی نداریم و با هرگونه تخلف برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به همه مسافران این است که از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنند. ما این تاکسی‌ها را به رسمیت شناختیم، شناسنامه دارند و نظارت می‌شوند. توصیه این است که از این تاکسی‌ها به جای تاکسی‌های اینترنتی و ناشناس استفاده شود.

رستمی در پایان گفت: ایرلاین‌ها به استقرار نماینده ۲۴ ساعته در ایام نوروز ملزم شدند، همچنین همه ارگان‌های حاضر در فرودگاه باید ناظر داشته باشند. در این ایام فرودگاه نیز در حوزه مدیریتی و عملیاتی ناظر جداگانه دارد.