شناسهٔ خبر: 64933 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شهرهای جدید خبر داد

عرضه با تقاضا در پردیس متوازن شد

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: با رفع معارض حدود ۵۳۰۰ واحد و تعریف ۱۰ هزار واحد برای متقاضیان بلاتکلیف مسکن مهر پردیس که در روزهای اخیر صورت گرفت، تعداد تقاضا با عرضه هماهنگ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی اظهار کرد: در مراحل اولیه تعریف پروژه ۸۲ هزار واحدی مسکن مهر پردیس حدود ۵۳۰۰ واحد در مساحت ۳۰ هکتار به شکل پراکنده در فاز ۸ معارض پیدا کرد و در مرحله فونداسیون و بعضاً اسکلت متوقف شده بود. خوشبختانه در روزهای اخیر این مشکل برطرف و عملیات احداث واحدها آغاز شده است.

وی به ایسنا گفت: هم‌چنین مشکل ۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر پردیس که از سال ۱۳۹۱ پول واریز کرده بودند اما در واقع اضافه بر ظرفیت از آنها ثبت نام شده بود و واحد به اندازه آنها وجود نداشت نیز حل و فصل شده و این افراد از بلاتکلیفی درآمدند. با این حساب در شهر جدید پردیس مشکلی از لحاظ تأمین واحدهای مسکن مهر نسبت به تعداد متقاضیان وجود ندارد.

مسکن مشارکتی در صدرا کلید خورد

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم‌چنین با اشاره به سفر روز چهارشنبه به صدرا در شیراز گفت: برنامه تولید و عرضه ۳۵۰۰ واحد مسکن در قالب مشارکت با سازندگان را در شهر جدید صدرا داشتیم که بحث آماده‌سازی این پروژه آغاز شد. هم‌چنین آغاز عملیات اجرایی یک مرکز محله شامل فضای سبز، مرکز درمانی، فرهنگی و آموزشی با ترکیب مراکز تجاری را داشتیم. سه زمین ورزشی هم به افتتاح رسید.