شناسهٔ خبر: 64955 - سرویس استان‌ها

در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم صورت گرفت؛

جلسه مشترک مدیران کل هواشناسی و فرودگاه رشت برای افزایش امنیت پروازها

هواشناسی گیلان مدیر کل هواشناسی گیلان در جلسه مشترک با مدیر فرودگاه رشت از راه اندازی سامانه چامع خودکار هواشناسی RVR جهت افزایش میزان دید افقی تا ۵۵۰متر برای امنیت پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان, مدیر این اداره کل در جلسه مشترک با مدیر فرودگاه رشت از راه اندازی سامانه چامع خودکار هواشناسی  RVR جهت افزایش میزان دید افقی تا ۵۵۰متر برای امنیت پروازها خبر داد.

محمد دادرس راه اندازی سامانه چامع خودکار هواشناسی  RVR جهت افزایش میزان دید افقی تا ۵۵۰متر برای امنیت پروازها وهمچنین نصب وراه اندازی سامانه سیلومتر برای اندازه گیری ارتفاع کف ابر در ابتدای سطح باند که قادر است تا ارتفاع ۵۰۰۰ هزار متری ابرها را در سه لایه پایش کند را از جمله اقدامات هواشناسی در جهت ارتقاء امنیت پرواز و جایگاه فرودگاه سردار جنگل رشت برشمرد.

آقایی مدیر کل فرودگاه سردار جنگل رشت نیز ضمن تقدیر از این اقدامات از ایجاد تسهیلات لازم برای پرسنل شاغل در ایستگاه هواشناسی فرودگاه خبر داد وهمچنین در خصوص ارتباطات مطمئن برای تبادل داده از طریق فیبر نوری وشبکه های ارتباطی یکپارچه توافقاتی صورت گرفت. در ادامه به منظور آشنایی با روند تهیه وصدور پیش بینی های جوی مدیر کل فرودگاه وهیئت همراه  بازدیدی نیز از واحد پیش بینی داشتند.