شناسهٔ خبر: 65011 - سرویس ریلی

معاون مسافری شرکت راه‌آهن:

اولین سیر ریلی رشت مسافران را به مشهد مقدس می‌برد/ آغاز پیش فروش قطار مسافری تهران- رشت قبل از افتتاح رسمی

میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اولین سیر مسیر ریلی ایستگاه رشت به سوی مشهد مقدس خواهد بود گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا قبل از افتتاح رسمی از مسیر ریلی قزوین- رشت پیش فروش قطارهای مسافربری این مسیر آغاز شود.

میرحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح اقدامات شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای راه اندازی مسیرهای مسافربری از مبدا و یا به مقصد رشت اظهار کرد: در اولین روز افتتاح این مسیر قرار است تا شهروندان استان گیلان از طریق ریلی به سوی مشهد الرضا رهسپار شوند و با سیر قطار رشت به مشهد مقدس این مسیر به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: از روز بعد از افتتاح(پنجشنبه این هفته) مسیر تهران-رشت و بالعکس با دو رام رفت و برگشت مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

میرحسن موسوی با اشاره به اینکه حداکثر سرعت پیش بینی شده برای مسیر قزوین-رشت ۱۶۰ کیلومتر است، گفت: مسیر فوق دارای بلاک‌های متعددی است که سرعت سیر بر روی هر بلاک با بلاک بعدی متفاوت است به همین علت تا زمانی که کمیسیون تعیین سرعت شرکت راه آهن نتیجه نهایی ارزیابی‌های ایمنی خود را ابلاغ نکند امکان اعلام سرعت میانگین در این مسیر میسر نیست.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه به محض اعلام نظر کمیسیون تعیین سرعت فروش بلیت در مسیر تهران به رشت و بالعکس آغاز خواهد شد تصریح کرد: در یکی دو روز باقی مانده به افتتاح این مسیر، پیش فروش بلیت قطار مسافری به مبدا و مقصد رشت بر روی سیستم پیش فروش بلیت راه آهن قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص مسیر ریلی همدان نیز گفت: مسیر مشهد به همدان و بالعکس از زمان افتتاح تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و بنا است تا پس از اعلام نظر کمیسیون سرعت شرکت راه آهن مسیر تهران به همدان و بالعکس نیز راه اندازی شود.