شناسهٔ خبر: 65037 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

تخصیص ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض سازمان بهزیستی به خانوارهای دارای دومعلول در طرح احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این مطلب که در همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور در احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی ویژه معلولان و مددجویان، ۱۰ میلیون تومان از سوی آن سازمان کمک بلاعوض اعطا می‌شود، گفت: امیدواریم تسهیلات و وام بلاعوض در اجرای این طرح افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی ویژه معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی که صبح امروز ۱۳ اسفندماه در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسید، به ارایه توضیحاتی در رابطه با این تفاهم نامه پرداخت.

قبادی دانا گفت: در شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ویژه معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی به امضا رسیده است که این طرح در ادامه تفاهم‌نامه‌ای است که در سال ۹۴ برای احداث واحدهای مسکونی روستایی بین بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی زمین و مسکن به امضا رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی در این تفاهمنامه، معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی و بهبودیافتگان از اعتیاد هستند.

وی با اعلام اینکه در اجرای احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی، سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در اجرای این طرح به خانوارهای واجد شرایط ۵ میلیون تومان تخصیص خواهد داد که امیدواریم این مبلغ افزایش یابد.

قبادی دانا همچنین اعلام کرد: در ارتباط با واحدهای نیمه تمامی که از سال های گذشته باقی مانده است نیز سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر یک مبلغ ۵ میلیون تومان بلاعوض به خانوارهای تحت پوشش اعطا می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا شهریورماه سال آتی عملیات ساخت تمامی واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، موضوع تفاهم نامه شاملِ این موارد است:

- همکاری مشترک به منظور عملیات احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بر اساس جدول توزیع استانی ارایه شده از سوی سازمان بهزیستی کشور.

-کمک به تکمیل عملیات احداث واحدهای مسکونی روستایی نیمه تمام بهره مند از تسهیلات سنوات گذشته.

- اولویت قرار دادن مددجویان تحت پوشش بهزیستی در طرح های ویژه در دست اقدام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از قبیل طرح های بازسازی در سوانح طبیعی، پروژه های جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچسان و ... بدون در نظر گرفتن سقف سهمیه.

- پیگیری وضعیت احداث و تسریع در اتمام مراحل اجرایی ساخت مسکن تمامی خانوارهای روستایی دارای حداقل دو عوض معلول مطابق با سهمیه ابلاغ شده قبلی اعم از احداثی و تکمیلی (نیمه تمام).