شناسهٔ خبر: 65043 - سرویس استان‌ها

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان خبر داد:

استقرار محل‌های اسکان موقت ناشی از آسیب‌های حوادث جاده‌ای در تعطیلات نوروز/۱۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان شمالی خط‌کشی می‌شود

علی پرتونیا ​رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان خراسان شمالی گفت: خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان، نصب هزار تابلوی افقی و عمودی و استقرار محل‌های اسکان موقت مسافران آسیب‌دیده ناشی از حوادث جاده‌ای، از تازه‌ترین تمهیدات پروژه‌های ایمنی راه‌ها در خراسان شمالی تا قبل از تعطیلات نوروزی است.

علی پرتونیا، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان خراسان شمالی با اشاره به تازه‌ترین وضعیت پروژه‌های ایمنی محورهای استان در خصوص اجرای تمهیدات نوروزی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: انجام ۶۰ کیلومتر خط‌کشی در محور بجنورد به جنگل گلستان، نصب ۱۵۰ متر حفاظ ایمنی و هزار عدد تابلوی افقی و عمودی به تازگی در محورهای استان انجام شده است.

وی درباره اقدامات ایمنی در حال انجام راه‌های استان نیز توضیح داد: در نظر داریم که حدود ۱۰۰ کیلومتر خط کشی محورها در ادامه کارهای گذشته انجام شود و نیز ۴۰۰ متر حفاظ ایمنی جاده همراه با هزار و ۵۰۰ تابلوی علایم در محورها و محل‌های حساس جاده‌ای نصب شود.

این مدیر استانی در ادامه درباره فعال شدن ایستگاه‌های ارایه خدمات به مسافران آسیب دیده ناشی از حوادث جاده‌ای نیز اضافه کرد: در نظر داریم محل‌هایی را برای اسکان موقت مسافران آسیب دیده ناشی از حوادث جاده‌ای آماده کنیم. به همین دلیل ۸ ایستگاه ارایه خدمات در ورودی محورهای استان و در محل‌های تجمع مسافران ایجاد خواهیم کرد. 

پرتونیا دراین باره افزود: آماده‌سازی تعداد ۱۹۶ بنر مربوط به رفتارهای ایمنی حاوی شعرهای درج شده در خصوص رفتارسازی  ایمنی راه‌ها و نیز ترمیم ۶۰۰ کیلومتر حفاظ آسیب دیده، از دیگر اقداماتی است که تا قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروزی اجرایی می‌شوند.

ریس اداره ایمنی و حریم راه‌های خراسان شمالی در ادامه گفت: پروژه‌هایی مانند لکه‌گیری اضطراری ۳ هزار مترمربع آسفالت از دیگر برنامه‌های اداره ایمنی است که همراه با ایمن‌سازی دهانه پل‌ها تا چند هفته دیگر و پیش از تعطیلات سال جدید اجرا و به بهره‌برداری می‌رسند./