شناسهٔ خبر: 65053 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

رسیدن جابجایی کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران به مرز ۱,۵میلیون TEU

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۶۳ هزار TEU کانتینر طی ۱۱ ماهه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با ارایه گزارشی از عملکرد یازده ماهه کانتینری بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۲۱  TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: از مجموع  یک میلیون و ۱۰۴  هزار و ۳۴۱ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۲۶۴ هزار و ۷۲۵ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر ۲۰۳ هزار و ۹۸۳ TEU کانتینر طی  ۱۱ماهه امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عفیفی پور از جابجایی بالغ بر ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۹۴ هزار و ۸۳۹ TEU کانتینر وارداتی طی ۱۱ ماهه گذشته خبر داد.

وی در پایان  یاد آور شد : بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می کند.