شناسهٔ خبر: 65249 - سرویس استان‌ها

امسال صورت پذیرفت؛

بازدید و کنترل ۱۱۰۰ پلاک ثبتی از ساختمان های در حال احداث استان اردبیل

بازدید رئیس اداره توسعه مهندسی راه و شهرسازی اردبیل از بازدید و کنترل ۱۱۰۰ پلاک ثبتی از ساختمان های در حال احداث استان طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان اردبيل, رئیس اداره توسعه مهندسی این اداره کل از بازدید و کنترل ۱۱۰۰ پلاک ثبتی از ساختمان های در حال احداث استان طی امسال خبر داد.

حسین نظری با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای ارتقا کیفیت ساختمان ها در کنار افزایش بهره وری و حفظ سرمایه های ملی و تأمین آسایش ساکنان آنها و بعنوان بهره برداران نهایی که از اهداف مصرح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به شمار می رود با تلاش بی وقفه همه دست اندرکاران اداره کل، بازرسین نظارت عالیه (ماده ۳۵) و سایر مهندسین استان و ارگانهای ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی استان برای دومین سال متوالی در شمار برگزیدگان رعایت مقررات ملی ساختمان در سطح کشور قرار گرفته و موفق به اخذ لوح تقدیر از دومین جشنواره نشان تعالی HSE  (ایمنی، سلامت و محیط زیست) شد.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی اردبیل گفت: اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی اردبیل در سال جاری بازدید و کنترل از ۱۱۰۰ پلاک ثبتی با متراژ حدود یک میلیون و سیصد هزار مترمربع ساختمان های در حال احداث در سطح استان در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان بعمل آورده است.

شرکت۰۳۵۰۰ نفر در آزمون نظام مهندسی

نظری به برگزاری آزمون ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: دو دوره آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان و معماران تجربی با مشارکت حدود ۳۵۰۰ نفر آزمون در هر دوره در اردیبهشت و بهمن ماه سال جاری در سطح استان برگزار شد.

وی در خصوص آموزش مهندسان و ارتقاء علمی آنان گفت: دوره های تمدید ، ارتقاء و آموزش مهندسان با ۴۰ هزار نفر ساعت توسط مجریان آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری سازمان نظام مهندسی و نظارت عالیه این اداره كل در طول سال برگزار شده است.

تمدید۱۸۰۰ پروانه مهندسی

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان راه و شهرسازی اردبیل ادامه داد: تعداد ۱۸۰۰ پروانه مهندسی در سال جاری تمدید و ارتقاء شده اند ، همچنین در جهت تحقق ماده ۶۹ آیین نامه اجرایی ، با نظارت اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دستگاه نظارت در مهرماه سال جاری هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره استان ، بصورت الکترونیکی برگزار شده و سطح مشارکت مهندسین در این انتخابات جزو رده های بالای سطح کشوری بوده اند که توسط هیأت اجرایی انتخابات در سطح عالی برگزار شد.

وی گفت : برای اولین بار از تأسیس سازمان نظام مهندسی استان برگزاری مجمع عمومی نظام مهندسی و رأی گیری برای تصویب بودجه و ترازنامه بصورت الکترونیکی در اسفند ماه سال جاری برگزار گردید..

نظری در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای کلیه مهندسین و دست اندرکاران عرصه ساخت و ساز استان اردبیل افزود:  امیدوارم در سال جدید و در راستای رعایت بهتر مقررات ملی ساختمان با تلاش روز افزون شاهد بهبود وضعیت ساخت و ساز در سطح استان اردبیل باشیم.