شناسهٔ خبر: 65250 - سرویس استان‌ها

براساس برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت

بررسی شیوه‌نامه اجرایی برای احداث واحدهای مسکونی در جنوب کرمان

جنوب کرمان مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از تشکیل جلسه بررسی شیوه‌نامه اجرایی برای احداث واحدهای مسکونی در این منطقه براساس برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ، مدیر این اداره کل از تشکیل جلسه بررسی شیوه نامه اجرایی برای احداث واحدهای مسکونی در جنوب کرمان براساس برنامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

محمد ساردوئی بیان داشت: با توجه به تکالیف مقرر در برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تاکیدات رئیس جمهوری و دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تهیه برنامه اجرایی احداث مسکن جلسه‌ای با حضور مدیر کل بنیاد  مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیران بانک مسکن در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

وی ضمن بررسی و توضیح بخشنامه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی گفت: در تدوین برنامه احداث واحدهای مسکونی ، موضوع تامین زمین به عنوان پیش نیاز اساسی کار باید به طور ویژه مد نظر قرار گیرد همچنین احیاء بافت های فرسوده و نا کار آمد شهری شناسایی و اراضی دستگاههای  دولتی که قابلیت احداث مسکن دارنداعلام  شوند.

ادارات زمین مازاد خود را در اختیار راه و شهر سازی قرار دهند  

همچنین طبق دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کلیه اداراتی که زمین مازاد در بافت‌های فرسوده دارند موظف هستند که اراضی خود را جهت تامین مسکن در اختیار راه و شهر سازی قرار دهند تا در اختیار سرمایه گذاران و تعاونی‌های  مسکن قرار گیرد.

در ادامه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام همکاری با این اداره کل بیان داشت: که شیوه نامه اجرایی منابع مالی جهت تامین اعتبار احداث واحدها را مشخص ننموده است و بایستی طی تشکیل کار گروه متشکل از بنیاد مسکن و راه و شهر  سازی جامعه هدف و میزان اراضی مورد نیاز مشخص گردد و منابع مالی موکول به ضوابط بانک و بخشنامه ها بعدی گردد.

در پایان ضمن تبادل نظر حاضرین در جلسه مقرر شد که پس از بررسی کار گروه نسبت به تصویب برنامه اجرایی مسکن جنوب کرمان اقدام گردد.