شناسهٔ خبر: 65259 - سرویس استان‌ها

آماده باش راهداری اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی

گشت راهداری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آماده باش زیرساخت های راهداری و ناوگان حمل و نقل عمومی جهت استقبال و خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، مدیر این اداره کل از آماده باش زیرساخت های راهداری و ناوگان حمل و نقل عمومی جهت استقبال و خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

علی رحمتی در جلسه ستاد نوروزی اداره کل راهداری تصریح کرد: مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت های اداره کل جهت استقبال از مسافران آغاز شده و نظارت ویژه ای بر نمازخانه ها و مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده خواهد بود، گفت: در بخش حمل و نقل داخلی مسافر از ۱۲ اسفند ماه پیش فروش اینترنتی بلیط آغاز شده و همزمان ایام و مسیرهای پرتردد شناسایی می شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل به ضرورت اطلاع رسانی سرویس های وی آی پی اشاره کرد و افزود: نظارت و بازرسی در خصوص رعایت قیمت بلیط ها و فعالیت شرکت های مسافربری لحظه به لحظه در حال انجام است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راههای استان اردبیل با بیان اینکه صدور مجوز سرویس دربستی اتوبوس در این ایام خاص به اداره کل واگذار شده است، ادامه داد: به کار گیری ناوگان عمومی فاقد شرایط نیز ممنوع است و بر سطح خدمات نظارت جامع داریم.

رحمتی خواستار رسیدگی به فعالیت دفاتر و ثبت اطلاعات مدیران فنی شد و افزود: همچنین بازرسی از مساجد و نمازخانه های بین راهی نیز هم در گشت های اختصاصی اداره کل و هم توسط گشت های مشترک با سایر ادارات آغاز شده است.

آموزش منجر به کاهش تصادفات شد

عضو شورای ترافیک استان اردبیل به ضرورت فعالیت مستمر تمامی کارکنان جهت کاهش تصادفات شد و افزود: هر کجا برنامه های آموزشی اجرا شده شاهد کاهش تصادفات بودیم.

 رحمتی خواستار حضور روسای ادارات در صحنه تصادفات رانندگی شد  و گفت: در بیشتر مواقع تصادفات مربوط به وضعیت جاده و نه شرایط نگه داری آن است و لازم است در خصوص کاهش تصادفات تمامی دستگاه ها مشارکت داشته باشند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه روزانه ۳۳۰۰ مسافر از طریق پایانه مرزی بیله سوار جابه جا می شوند، ادامه داد: در ایام پیک سفر و نوروز این رقم تا ۸ هزار مسافر نیز افزایش می یابد.

وی در خصوص امکانات راهداری در جاده ها افزود: ۹ راهدارخانه ثابت و ۳ راهدادخانه سیار به مسافران و گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.

رحمتی به آماده باش ۲۵۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۴۵۹ نیروی راهدار اشاره کرد و گفت: این تعداد در قالب ۱۲۰ اکیپ خدمات به مسافران ارائه می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از اختصاص مناسب ترین اتوبوس ها به کاروان های راهیان نور خبر داد و تاکید کرد: تمهیدات لازم برای کاروان های راهیان نور پیش بینی شده است.

تعطیلی فعالیت های عمرانی کنار جاده ها

رحمتی به تعطیلی فعالیت های عمرانی در سطح و حریم راه ها از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: همچنین از فعالیت دستفروشان در حریم راه ها ممانعت خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راههای استان اردبیل تصریح کرد: به منظور استقبال شایسته از مسافران زیبا سازی و بهسازی جاده ها در دستور کار بوده و از ظرفیت بیلبوردها جهت اطلاع رسانی استفاده خواهد شد.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیــل دپوی شن و نمک به میزان لازم، مرمت تابلوهای اطلاع رسانی، اصلاح خط کشی ها، رنگ آمیزی جداول، اطلاع رسانی در جاده ها، جمع آوری و حذف تابلوهای اضافی و مرمت و نصب گاردیل ها نیز عملیاتی خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از بازبینی چراغ ها و روشنایی سطح جاده خبر داد و اضافه کرد: راه اندازی کمپ های نوروزی به صورت مشترک با سازمان های امدادی عملیاتی می شود.

وی گفت: استفاده از لباس های متحدالشکل راهداری و چیدمان مناسب تجهیزات راهداری به ویژه با استقرار در محورهای کوهستانی مورد تاکید است‌.

رحمتی به استفاده از تمامی ظرفیت گشت های راهداری اشاره کرد و افزود: به مانند فصل زمستان خدمات راهداری در ایام تعطیلات نوروزی تداوم خواهد داشت.